Communicatie mondzorg

Goede communicatie binnen de tandartspraktijk is van zeer groot belang. Tevreden patiënten zijn de sleutel tot succes. Informatie over hoe u patiënten tevreden kan houden, over hoe om te gaan met acute medische noodsituaties, of bijvoorbeeld over hoe u het best kan reageren op negatieve recensies, vindt u hier.

Podcast
,

Podcast: De tandarts als Blauwe Banaan

In deze podcast praat hij met Wouter de Vries, een dienstenmarketeer en auteur van studieboeken waaronder de bestseller De Blauwe Banaan. In de podcast worden de basisprincipes van de dienstenmarketing besproken, inclusief do’s en don’ts.
Zo maak je je praktijk ‘senior proof’
, , ,

Zo maak je je praktijk ‘senior proof’

Ouderen blijven steeds langer thuis wonen en maken dus langer gebruik van de reguliere mondzorg. Hoe kun je je praktijk het beste voor ouderen inrichten en met welke problematiek moet je rekening houden? Nelleke Bots-van ‘t Spijker vertelde erover tijdens Mondzorgpraktijk Anno Nu.

Het CSI-Kids Laboratorium daar krijg je goedgepoetste kinderen van
, , ,

Het CSI-Kids Laboratorium: daar krijg je goedgepoetste kinderen van

In de mondzorgpraktijk van mondhygiënist Iris Oehlers in Amersfoort is een CSI-Kids Laboratorium gevestigd. Met behulp van proefjes kunnen kinderen (en hun ouders) daar meer leren over hun mondgezondheid. Iris vertelde aan dental INFO wat het CSI-Kids Laboratorium is en hoe dat gemotiveerde kinderen oplevert.
Mailvoorbeelden
,

3 mail templates om extra Google reviews te krijgen

Positieve Google reviews zijn belangrijker dan ooit, ook voor tandheelkundigen. Gelukkig kun je met deze 3 mail templates extra positieve Google beoordelingen ontvangen voor je praktijk.
,

Zo gebruik je Pinterest als tandarts of mondhygiënist

Pinterest kan een interessante aanvulling zijn op de marketingmix van tandartsen en mondhygiënisten. Maar hoe gebruik je dit bijzondere social media platform? Deze 5 stappen helpen je op weg.
online - communicatie
,

De beste online marketing strategie voor mondzorgpraktijken

Veel praktijken verwelkomen graag nieuwe patiënten en leunen hierbij traditiegetrouw op een organische groei via mond-tot-mond reclame. Echter, door de recente veranderingen in consumentengedrag hebben praktijken steeds meer moeite om de (jongere) doelgroep via deze methode te bereiken. De huidige beperkingen in het aantal sociale contactmomenten dragen hier zeker aan bij.
online - communicatie
, , ,

5 marketingtips voor praktijken voor tijdens de tweede coronagolf

Tijdens deze tweede coronagolf is het belangrijk om je patiënten te blijven bereiken. Hoe doe je dat? Wij zetten 5 marketingtips voor je op een rij.
,

Nieuw in de tandheelkundige zorg: taxi haalt patiënt op

Patiënten die de reis naar de kaakchirurg een grote drempel vinden? In Schiedam heeft de MKA Groep van vier kaakchirurgen een oplossing: de patiënten worden gratis opgehaald en teruggereden door Rinus Schaefer, een van de bekendste taxichauffeurs van die regio.

Partnernieuws

Meer communicatie mondzorg

beoordeling - emoji - verdriet

Google moet informatie auteur van slechte beoordeling tandartspraktijk vrijgeven

Google moet de persoonlijke gegevens van de persoon die een anonieme online review heeft geschreven overdragen aan de tandarts die zich belasterd voelde door de review.
2 maart 2020/door anitatest
Positieve reviews op Google te koop

5 tips bij een negatieve beoordeling op reviewsites als ZorgkaartNederland

Tegenwoordig zijn beoordelingen en reviews steeds belangrijker. Zo ook voor zorgverleners. Een voorbeeld is de website ZorgkaartNederland. Om online terug te zien dat uw werk gewaardeerd wordt is natuurlijk mooi, maar hoe zit het met uw privacy? En wat als u een ongefundeerde negatieve beoordeling op uw naam hebt staan?
3 februari 2020/door anitatest
website

Wat kunnen mondzorgwebsites leren van internetgiganten?

Een goede website wordt steeds belangrijker, ook voor tandartsen, orthodontisten, mondhygiënisten en andere mondzorgprofessionals. Maar wat maakt een site goed? Internetgiganten weten dit als de beste. Wat kunnen tandheelkundewebsites van hen leren?
6 januari 2020/door anitatest
Omgaan met neppe negatieve Google recensies

Omgaan met neppe negatieve Google recensies

Online recensies spelen een grote rol in de hedendaagse digitale wereld en kunnen een grote rol spelen in het keuzeproces van potentiële klanten. Ook de meeste tandartspraktijken zullen regelmatig te maken krijgen met zowel positieve als negatieve als neppe recensies. In dit artikel wordt toegelicht waarom het raadzaam is om op beiden te reageren en hoe dit het beste kan worden gedaan.
10 juli 2019/door anitatest
Hoe laat u het telefonisch contact met uw patiënt goed verlopen?

Hoe laat u het telefonisch contact met uw patiënt goed verlopen?

Het eerste contact met een patiënt gaat vaak via de telefoon. Hoe laat u dit contact goed verlopen? En wat doet u als afspraken op het laatst afgebeld worden of als een patiënt helemaal niet komt opdagen? Alex Nottingham sprak hierover tijdens het seminar Dental Practice Excellence.
17 juni 2019/door anitatest
MeMo Kind

Doe jij wat extra’s voor de mondzorg van kinderen van 0-4 jaar?

In ‘Meet Mondgezondheid Kind’ (MeMo Kind) is de Hogeschool Utrecht bezig met het in kaart brengen van alle initiatieven gericht op het beschermen en verbeteren van de mondgezondheid van kinderen van 0 tot 4 jaar. Het doel is om zoveel mogelijk ‘best practices’ te verzamelen waarmee een meetinstrument kan worden ontwikkeld om de effectiviteit van interventies te evalueren. Doe mee en vul de korte vragenlijst in.
11 april 2019/door anitatest
communicatie-patient

Prettiger patiëntcontact in een minuut

Toen Victor Mion tenniscoach was, had hij tijdens een time-out een minuut de tijd om de mindset van de spelers te beïnvloeden. Op Praktijk Anno Nu leerde hij een zaal vol tandartsen hoe je in een minuut contact kunt maken met een patiënt.
10 december 2018/door anitatest
leiding geven

Leiding geven aan uw team

Hoe geef ik op de beste manier leiding aan mijn team? Pas uw leiderschapsstijl aan op uw medewerker en let op uw eigen voorkeursstijl. Bekijk de video.
23 juli 2018/door anitatest
Positioneren van de tandartspraktijk in de eerstelijnszorg

Positioneren van de tandartspraktijk in de eerstelijnszorg

De huidige economie vraagt om meer ondernemerschap en commercieel inzicht van zowel praktijkeigenaren als van medewerkers in de eerstelijnszorg. Patiënten worden mondiger, zoeken naar informatie op het internet, zijn kritischer en vertonen steeds vaker uitstelgedrag vanwege de eigen bijdrage. Hoe positioneert u uw praktijk?
16 juli 2018/door anitatest
Tijd - geld

Heeft u wel eens patiënten die op een afspraak niet op komen dagen?

Wij zijn benieuwd hoe Nederlandse tandartsen en mondhygiënisten dit ervaren. Doe mee aan onze inventarisatie en vul de vragenlijst (anoniem) in. Op een later moment zullen we de resultaten op dental INFO bekendmaken.
9 juli 2018/door anitatest
Hoe wordt een tandarts klantvriendelijker?

Hoe wordt een tandarts klantvriendelijker?

Bas Hoogland is 19 jaar commercieel directeur van Landal GreenParks geweest. Onder zijn leiding heeft Landal het geschopt tot ‘klantvriendelijkst bedrijf van Nederland’. Wat kunnen tandartsen van hem leren over klantvriendelijkheid? Op Praktijk Anno Nu vertelde hij erover.
2 juli 2018/door anitatest
Tandartspraktijk neemt korte film op voor marketing

Tandartspraktijk neemt korte film op voor marketing

Een tandartspraktijk in Berlijn besloot om hun marketing eens anders dan gewoonlijk aan te pakken. De tandartspraktijk wilde een speciale commercial neerzetten, en slaagde erin om Duitse rapper Marteria over te halen om hieraan mee te doen. Op 30 mei ging de korte film in première.
12 juni 2018/door anitatest
Toon meer