Het belang van tevreden patiënten

relatie-patient

Hoe vaak denkt u na over de service die u verleend aan uw patiënten? Volgens Lewis Ballard Specialist Dental Accountants is het uiterst lucratief om de kwaliteit van de service van gemiddeld naar uitstekend op te schroeven. Hij zette de belangrijkste redenen voor het verbeteren van service op een rijtje.



Onderscheidend
Goed is niet langer goed genoeg. Een groot deel van uw concurrentie doet het namelijk ook goed. Wat maakt u zo anders dan hen? Daarbij is ‘gewoon goed’ niet langer voldoende in deze tijd waarin concurrentie steeds verder toeneemt. Daarbij veranderen de verwachtingspatronen van mensen voortdurend. Wat een aantal jaren geleden als uitstekend werd beschouwd zal nu eerder normaal geworden zijn. Het is dus van belang om constant een extra stap te nemen om gelijk te blijven aan de verwachtingspatronen van de patiënten.

Mond-tot-mond reclame
Slecht nieuws verspreidt zich sneller dan goed nieuws. Dit geldt ook voor ervaringen in service. Patiënten zijn 10 keer meer geneigd anderen te vertellen over slechte service dan over goede service. Wanneer patiënten ontevreden zijn vertrekken ze over het algemeen liever dan dat ze dit aangeven. En dit is iets wat u het beste kunt voorkomen.

Het is namelijk gemakkelijker en lucratiever om uw huidige patiëntenbestand op peil te houden dan nieuwe patiënten te moeten werven. Nieuwe patiënten aantrekken kost 6 tot 7 keer meer dan het behouden van uw huidige patiënten. Daarnaast is het vertrouwen van de patiënt in u van groot belang voor de behandelingen die zij afnemen. En dit vertrouwen zal bij bestaande patiënten nou eenmaal groter zijn dan bij nieuwe patiënten. Wat op zijn beurt weer zorgt voor een grotere opbrengst.

Uw winst
Dat patiënten een betere service wensen is wellicht goed voor te stellen. We zijn allemaal altijd op zoek naar het beste. Maar wat zijn de opbrengsten voor u als u besluit er extra tijd en energie in te stoppen? Volgens The Strategic Planning Institute levert dit u maar liefst een toename van 123% winst op. Want waar gemiddelde service 13% winst oplevert, is de winst voor excellente service wel 29%. Dat is toch de moeite waard.

Bron:
Dentistry.co.uk

Lees meer over: Communicatie, Ondernemen
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *