Marketingtip – meer klanten door gratis speekseltest

Een tandartsenpraktijk in Garderen heeft bij veel van z’n patiënten kosteloos een speekseltest gedaan waarmee onderliggende tandvleesontstekingen geopenbaard kunnen worden. Ook pakte zij de aandacht in de landelijke media.

Speekseltest
Dat met een speekseltest meerdere klaarblijkelijk afwezige problemen aan het licht kunnen komen, en dat een goede mondverzorging cruciaal is, is bekend. Om dit gratis te testen bij patiënten is echter nieuw in Nederland.

Vervolgtraject
Peter van de Schoor, mede-eigenaar van de praktijk in Garderen: “Vorig jaar hebben we 240 willekeurige patiënten getest boven de 30 jaar die bij ons bekend stonden als gezond. Bij maar liefst veertig procent van de testpersonen viel de test positief uit. Voor hen hebben we nu een vervolgtraject om alles weer in orde te krijgen.” Wat Van de Schoor ook opviel was dat ook de personen bij wie de test niet positief werd bevonden vaak graag het vervolgtraject wilde volgen, uit voorzorgsmaatregelen.

Bijeenkomst
Na het houden van de testen heeft de tandartspraktijk besloten zich voortaan volledig te focussen op preventie van mondproblemen. Om dit nieuws te verspreiden hebben de eigenaren meerdere dingen opgepakt om de aandacht op zich en hun nieuwe aanpak te vestigen. Zo werd er onder andere een bijeenkomst voor alle geïnteresseerden georganiseerd.

Marketingtip
Bij tandartsenpraktijk Garderen zijn de gratis testen en het pakken van de aandacht heel positief uitgevallen. Veel tandartsen zouden hier dan ook eventueel een voorbeeld aan kunnen nemen. Eerder was er ook al te lezen over een praktijk die veel bekendheid genereerde door middel van een competitie voor de ‘mooiste lach’.

Lees meer over: Communicatie, Ondernemen
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *