De rol van tandartsassistent binnen een praktijk is de laatste   jaren sterk veranderd en houdt tegenwoordig meer in dan alleen   assisteren aan de stoel. Ook tal van organisatorische werkzaamheden   behoren tot het (vaste) takenpakket, waardoor een tandartsassistent ook   een belangrijke bijdrage levert aan het goed functioneren van de   praktijk als geheel. 
Doelgroep   
Deze cursus is met name geschikt voor   beginnende assistenten die hun werk nóg leuker willen maken of voor   kandidaten die zich willen omscholen tot tandartsassistent.   
Doelstelling   
De cursisten leren wat er allemaal bij komt   kijken voordat en een patiënt in de behandelstoel plaatsneemt en wat   tijdens een behandeling van hen verwacht wordt. Onderwerpen die aan bod   komen zijn onder andere: 
– aanwezige apparatuur en   instrumenten 
– functie en taken van medewerkers in de   tandheelkunde 
– kennis van meest voorkomende behandelingen   
– administratie 
– praktijkhygiene 
–   four-handed-dentistry 
– rontgendiagnostiek   
Certificaat   
Wanneer de cursus met goed gevolg is afgerond   ontvangen de deelnemers een officieel erkend certificaat dat voorzien is   van het Q-keurmerk. 
Locaties en data   
Bekijk alle locaties en data op de website van Dentalskills   
Meer weten?   
Kijk op de website van Dentalskills   
- Dit evenement is voorbij.
 
Basiscursus Tandartsassistent | Dentalskills
8 februari 2014
Evenement-navigatie
Populair
- Blog: Ondankbaar, geestdodend en lichamelijk vermoeiend.
 - Congresverslag: Gebitsslijtage
 - Johan Oost over mondgezondheid als deel van de algehele fysieke gezondheid: “Ik zie de mond als een ‘venster’ naar de rest van het lichaam”
 - Blog: Tot de dood ons scheidt
 - Tuchtrecht: Berisping voor tandarts wegens onzorgvuldig handelen, gebrekkige dossiervoering en ontbreken klachtenregeling
 - Kaders in samenwerking – begrenzen én ruimte geven
 - Valkuilen in de endodontologie
 - Samenwerking tussen tandarts en tandtechnicus bij bewegingsklachten
 - Video: Meer omzet uit je praktijk
 
Laatste artikelen
KNMT ledenpeiling over mogelijke cao voor de mondzorg3 november 2025 - 14:34
Arbeidsconflicten in de mondzorg: van gedoe naar gezonde samenwerking3 november 2025 - 13:00
De wachtkamer als zorgverlener: waarom ontwerp ertoe doet3 november 2025 - 12:55
Bevlogen Tandartsen: Mondzorg vanuit vertrouwen3 november 2025 - 12:50
Hoe ga je als werkgever om met grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer?3 november 2025 - 12:45
Microplastics in de mondzorg: een sluipende aanwezigheid3 november 2025 - 12:40
Blog: Boekt jouw praktijk voldoende gezondheidswinst?3 november 2025 - 12:35
Tuchtrecht: Berisping voor tandarts na toepassen verkeerde behandeling aan porseleinen facings3 november 2025 - 12:30
Dental Management Toolkit









