Communicatie mondzorg

Goede communicatie binnen de tandartspraktijk is van zeer groot belang. Tevreden patiënten zijn de sleutel tot succes. Informatie over hoe u patiënten tevreden kan houden, over hoe om te gaan met acute medische noodsituaties, of bijvoorbeeld over hoe u het best kan reageren op negatieve recensies, vindt u hier.

leiding geven
, , ,

Leiding geven aan uw team

Hoe geef ik op de beste manier leiding aan mijn team? Pas uw leiderschapsstijl aan op uw medewerker en let op uw eigen voorkeursstijl. Bekijk de video.
Positioneren van de tandartspraktijk in de eerstelijnszorg
,

Positioneren van de tandartspraktijk in de eerstelijnszorg

De huidige economie vraagt om meer ondernemerschap en commercieel inzicht van zowel praktijkeigenaren als van medewerkers in de eerstelijnszorg. Patiënten worden mondiger, zoeken naar informatie op het internet, zijn kritischer en vertonen steeds vaker uitstelgedrag vanwege de eigen bijdrage. Hoe positioneert u uw praktijk?

Nadelen voor tandartsen door onbetrouwbare patiënten
, , ,

Heeft u wel eens patiënten die op een afspraak niet op komen dagen?

Wij zijn benieuwd hoe Nederlandse tandartsen en mondhygiënisten dit ervaren. Doe mee aan onze inventarisatie en vul de vragenlijst (anoniem) in. Op een later moment zullen we de resultaten op dental INFO bekendmaken.
Hoe wordt een tandarts klantvriendelijker?
,

Hoe wordt een tandarts klantvriendelijker?

Bas Hoogland is 19 jaar commercieel directeur van Landal GreenParks geweest. Onder zijn leiding heeft Landal het geschopt tot ‘klantvriendelijkst bedrijf van Nederland’. Wat kunnen tandartsen van hem leren over klantvriendelijkheid? Op Praktijk Anno Nu vertelde hij erover.
Tandartspraktijk neemt korte film op voor marketing
,

Tandartspraktijk neemt korte film op voor marketing

Een tandartspraktijk in Berlijn besloot om hun marketing eens anders dan gewoonlijk aan te pakken. De tandartspraktijk wilde een speciale commercial neerzetten, en slaagde erin om Duitse rapper Marteria over te halen om hieraan mee te doen. Op 30 mei ging de korte film in première.
Inplannen afspraak het liefst via telefoon
,

Inplannen afspraak het liefst via telefoon

Waar het online inplannen van een afspraak de afgelopen tijd populariteit heeft gewonnen, blijft het telefonisch maken van een afspraak favoriet. Dit bleek uit een enquête onder fysiotherapie patiënten. Het zou echter goed kunnen dat hetzelfde voor het maken van tandartsafspraken geldt.
Implantologie
, , , , ,

Implantologie: Hoe communiceert u met het lab?

Soms is het goed om u te laten leiden door het tandtechnisch laboratorium: het lab heeft veel kennis over verschillende implantaatsystemen. Het belangrijkste is dat de tandarts wel de regisseur blijft in het hele behandeltraject. De vraag die hier centraal staat is: Hoe krijg ik van anderen gedaan, wat ik wil voor mijn patiënt?
imago
, , ,

Hoe zit het met uw imago?

Komt u betrouwbaar en deskundig over? Weet u eigenlijk wel welk beeld u bij anderen oproept? Niet alleen uw vakdeskundigheid is van belang voor patiënten, maar ook uw imago. Wat is dat eigenlijk en hoe kunt u uw imago verbeteren? Dentalinfo sprak met Yvonne Stoevelaars, imagodeskundige.

Partnernieuws

Meer communicatie mondzorg

Marketing tip: gespecialiseerde aanpak voor blaasmuzikanten

Marketing tip: gespecialiseerde aanpak voor blaasmuzikanten

Er is een nieuwe gespecialiseerde tandheelkundige behandeling ontwikkeld voor blaasmusikanten met slijtage aan de voortanden. Tandarts Peter Vlot van De Fijne Tandartsen uit Barneveld kwam met de oplossing: kronen plaatsen. Hij behaalde daarmee de regionale krant.
11 oktober 2017/door Redactie
Hoe activeert u uw patiëntenbestand?

Hoe activeert u uw patiëntenbestand?

De ‘core business’ van iedere praktijk is het binden van patiënten. Waarom is dat belangrijk en hoe pak je dat aan? De video geeft antwoord op deze vragen en is een aanvulling op documenten uit de Dental Management Toolkit.
25 september 2017/door Anitadeklerk2018
Praktijknaam

Geen beschrijvende praktijknaam, maar wat dan wel?

Volgens een uitspraak van de rechter geniet een beschrijvende bedrijfsnaam geen juridische bescherming. Concurrenten mogen dus een naam gebruiken die er erg op lijkt. Een andere soort praktijknaam is dus een goed idee, maar hoe bedenkt u die?
28 augustus 2017/door Anitadeklerk2018

4 tips voor productieve vergaderingen

Vaak worden vergaderingen door medewerkers als onproductief bestempeld. De volgende vier tips kunnen helpen om een vergadering op een goede manier te organiseren en tot een goed einde te brengen.
24 augustus 2017/door Redactie
oud-patiënt

Hoe krijgt u een oud-patiënt weer terug in uw praktijk?

Om ervoor te zorgen dat oud-patiënten weer een bezoek komen brengen aan uw praktijk, kunt u een zogenoemd reactiveringsprogramma gebruiken om de patiënten weer te ‘activeren’. Lees de tips.
14 augustus 2017/door Redactie
geruststellen

Effectief geruststellen van jonge patiënten

Mondzorgprofessionals die met een jonge patiënt een geruststellend gesprek aangaan zijn volgens de ouder/verzorger empathischer. Ook wordt het gesprek als meer patiënt-georiënteerd ervaren waardoor er ook meer arts-patiënt interactie ontstaat. Dit blijkt uit een nieuw onderzoek gepubliceerd in PLoS ONE.
7 augustus 2017/door Redactie
telefoon

De kracht van geluid aan de telefoon

De telefoon is het belangrijkste medium voor praktijken om direct te communiceren met patiënten. Praktijken moeten daarom nadenken over hoe de telefoon wordt beantwoord, hoe de verdere interactie met de beller plaatsvindt en wat de beller hoort wanneer hij in de wacht staat.
25 juli 2017/door Redactie
Bereikbaarheid tandartspraktijk

95% van de tandartspraktijken goed telefonisch bereikbaar

95% van de tandartspraktijken is telefonisch goed bereikbaar, blijkt uit onderzoek van Telefoonboek.nl onder bijna 5.000 praktijken.
7 maart 2017/door Redactie
Nieuwe patiënten voor uw praktijk

Meer nieuwe patiënten voor uw praktijk met deze gesprekstips

Wilt u meer inschrijvingen voor uw praktijk? Dat begint met de juiste communicatie tussen u en uw patiënten. Irelands Dental magazine verzamelde handige tips voor een slim communicatieplan.
15 februari 2017/door dentalinfo
whatsapp

WhatsApp gebruiken voor werk, wel of niet verstandig?

De vraag of het gebruiken van WhatsApp voor werk gerelateerde zaken verstandig is speelt onder veel zorgverleners. Berend de Vries, adviseur in informatiebeveiliging, zocht dit uit en geeft antwoord.
19 december 2016/door Anitadeklerk2018
houding

10 tips voor een patiëntvriendelijke houding

Als professional in de mondzorg heeft u patiënten die trouw zijn omdat ze tevreden over u zijn. Dat is prettig want een vast klantenbestand levert immers stabiliteit en zekerheid. Bovendien ziet u dan terug welke resultaten er wel en niet zijn behaald. Tips om patiënten aan te trekken en te behouden.
17 augustus 2016/door Redactie
reageren op negatieve recensie

Reageren op negatieve recensies

In de tandheelkundige wereld vrezen velen als de dood voor eventuele negatieve recensies. Dit is echter helemaal niet nodig. Fouten maken is menselijk, en iedereen te vriend houden is praktisch onmogelijk. Toch blijven negatieve reacties uiteraard niet leuk. Hoe kan je hier het best mee omgaan?
10 augustus 2016/door Redactie
Toon meer