Communicatie

Goede communicatie binnen de tandartspraktijk is van zeer groot belang. Tevreden patiënten zijn de sleutel tot succes. Informatie over hoe u patiënten tevreden kan houden, over hoe om te gaan met acute medische noodsituaties, of bijvoorbeeld over hoe u het best kan reageren op negatieve recensies, vindt u hier.

imago
, , ,

Hoe zit het met uw imago?

Komt u betrouwbaar en deskundig over? Weet u eigenlijk wel welk beeld u bij anderen oproept? Niet alleen uw vakdeskundigheid is van belang voor patiënten, maar ook uw imago. Wat is dat eigenlijk en hoe kunt u uw imago verbeteren? Dentalinfo sprak met Yvonne Stoevelaars, imagodeskundige.
Marketing tip: gespecialiseerde aanpak voor blaasmuzikanten
, , ,

Marketing tip: gespecialiseerde aanpak voor blaasmuzikanten

Er is een nieuwe gespecialiseerde tandheelkundige behandeling ontwikkeld voor blaasmusikanten met slijtage aan de voortanden. Tandarts Peter Vlot van De Fijne Tandartsen uit Barneveld kwam met de oplossing: kronen plaatsen. Hij behaalde daarmee de regionale krant.

Hoe activeert u uw patiëntenbestand?
, ,

Hoe activeert u uw patiëntenbestand?

De ‘core business’ van iedere praktijk is het binden van patiënten. Waarom is dat belangrijk en hoe pak je dat aan? De video geeft antwoord op deze vragen en is een aanvulling op documenten uit de Dental Management Toolkit.
Praktijknaam
, ,

Geen beschrijvende praktijknaam, maar wat dan wel?

Volgens een uitspraak van de rechter geniet een beschrijvende bedrijfsnaam geen juridische bescherming. Concurrenten mogen dus een naam gebruiken die er erg op lijkt. Een andere soort praktijknaam is dus een goed idee, maar hoe bedenkt u die?
, ,

4 tips voor productieve vergaderingen

Vaak worden vergaderingen door medewerkers als onproductief bestempeld. De volgende vier tips kunnen helpen om een vergadering op een goede manier te organiseren en tot een goed einde te brengen.
oud-patiënt
, ,

Hoe krijgt u een oud-patiënt weer terug in uw praktijk?

Om ervoor te zorgen dat oud-patiënten weer een bezoek komen brengen aan uw praktijk, kunt u een zogenoemd reactiveringsprogramma gebruiken om de patiënten weer te ‘activeren’. Lees de tips.
geruststellen
,

Effectief geruststellen van jonge patiënten

Mondzorgprofessionals die met een jonge patiënt een geruststellend gesprek aangaan zijn volgens de ouder/verzorger empathischer. Ook wordt het gesprek als meer patiënt-georiënteerd ervaren waardoor er ook meer arts-patiënt interactie ontstaat. Dit blijkt uit een nieuw onderzoek gepubliceerd in PLoS ONE.
telefoon
,

De kracht van geluid aan de telefoon

De telefoon is het belangrijkste medium voor praktijken om direct te communiceren met patiënten. Praktijken moeten daarom nadenken over hoe de telefoon wordt beantwoord, hoe de verdere interactie met de beller plaatsvindt en wat de beller hoort wanneer hij in de wacht staat.

Partnernieuws

Meer

Bereikbaarheid tandartspraktijk

95% van de tandartspraktijken goed telefonisch bereikbaar

95% van de tandartspraktijken is telefonisch goed bereikbaar, blijkt uit onderzoek van Telefoonboek.nl onder bijna 5.000 praktijken.
7 maart 2017/door Redactie
Nieuwe patiënten voor uw praktijk

Meer nieuwe patiënten voor uw praktijk met deze gesprekstips

Wilt u meer inschrijvingen voor uw praktijk? Dat begint met de juiste communicatie tussen u en uw patiënten. Irelands Dental magazine verzamelde handige tips voor een slim communicatieplan.
15 februari 2017/door dentalinfo
whatsapp

WhatsApp gebruiken voor werk, wel of niet verstandig?

De vraag of het gebruiken van WhatsApp voor werk gerelateerde zaken verstandig is speelt onder veel zorgverleners. Berend de Vries, adviseur in informatiebeveiliging, zocht dit uit en geeft antwoord.
19 december 2016/door Anita de Klerk
houding

10 tips voor een patiëntvriendelijke houding

Als professional in de mondzorg heeft u patiënten die trouw zijn omdat ze tevreden over u zijn. Dat is prettig want een vast klantenbestand levert immers stabiliteit en zekerheid. Bovendien ziet u dan terug welke resultaten er wel en niet zijn behaald. Tips om patiënten aan te trekken en te behouden.
17 augustus 2016/door Redactie
reageren op negatieve recensie

Reageren op negatieve recensies

In de tandheelkundige wereld vrezen velen als de dood voor eventuele negatieve recensies. Dit is echter helemaal niet nodig. Fouten maken is menselijk, en iedereen te vriend houden is praktisch onmogelijk. Toch blijven negatieve reacties uiteraard niet leuk. Hoe kan je hier het best mee omgaan?
10 augustus 2016/door Redactie

Word gevonden op het internet

U heeft een prachtige website, maar het aantal bezoekers valt tegen. Door gebruik te maken van search engine optimization (SEO) kunnen mensen u goed vinden op het web. Hieronder een aantal tips om de SEO voor u te laten werken.
24 mei 2016/door dentalinfo

Het belang van tevreden patiënten

Hoe vaak denkt u na over de service die u verleend aan uw patiënten? Volgens Lewis Ballard Specialist Dental Accountants is het uiterst lucratief om de kwaliteit van de service van gemiddeld naar uitstekend op te schroeven.
23 mei 2016/door dentalinfo

Marketingtip – meer klanten door gratis speekseltest

Een tandartsenpraktijk in Garderen heeft bij veel van z’n patiënten kosteloos een speekseltest gedaan waarmee onderliggende tandvleesontstekingen geopenbaard kunnen worden. Ook pakte zij de aandacht in de landelijke media.
23 mei 2016/door dentalinfo

Wat te doen bij acute medische noodsituaties?

Stel uw patiënt valt weg tijdens de behandeling. Bij een dergelijke acute medische noodsituatie kunt u met de ABCDE-stappen de situatie onder controle houden totdat medische hulp aanwezig is. Lees de ABCDE-stappen.
9 mei 2016/door dentalinfo

Complimenteren: motivatie instrument nr 1

Feedback is een reactie op het gedrag van de ander met het doel om zaken te verbeteren. Maar weet je dat je ook iets kunt doen aan de dingen waar je wél tevreden over bent? Een compliment geven. Wat is complimenteren eigenlijk? Wanneer en aan wie geef je een compliment? Bekijk het 6-stappenplan.
9 mei 2016/door dentalinfo

Inzending Yvonne Buunk-Werkhoven voor Mouthy: Londense tentoonstelling over de mond

Vanaf juli tot november 2016 is er in Londen een bijzonder evenement te vinden, genaamd ‘Mouthy’. De Science Gallery London host dan een ruimte om alles in en rondom te mond te ontdekken.
11 april 2016/door dentalinfo

Mogelijk verbod op junkfood-reclames in Engeland

De British Heart Foundation roept het Britse parlement op om junk food-reclames na 21.00 uur te verbieden, om kinderen te beschermen tegen het maken van ongezonde keuzes.
23 februari 2016/door dentalinfo
Toon meer