Communicatie mondzorg
Goede communicatie binnen de tandartspraktijk is van zeer groot belang. Tevreden patiënten zijn de sleutel tot succes. Informatie over hoe u patiënten tevreden kan houden, over hoe om te gaan met acute medische noodsituaties, of bijvoorbeeld over hoe u het best kan reageren op negatieve recensies, vindt u hier.
Podcast: De tandarts als Blauwe Banaan
In deze podcast praat hij met Wouter de Vries, een dienstenmarketeer en auteur van studieboeken waaronder de bestseller De Blauwe Banaan. In de podcast worden de basisprincipes van de dienstenmarketing besproken, inclusief do’s en don’ts.
Zo maak je je praktijk ‘senior proof’
Ouderen blijven steeds langer thuis wonen en maken dus langer gebruik van de reguliere mondzorg. Hoe kun je je praktijk het beste voor ouderen inrichten en met welke problematiek moet je rekening houden? Nelleke Bots-van ‘t Spijker vertelde erover tijdens Mondzorgpraktijk Anno Nu.
Het CSI-Kids Laboratorium: daar krijg je goedgepoetste kinderen van
In de mondzorgpraktijk van mondhygiënist Iris Oehlers in Amersfoort is een CSI-Kids Laboratorium gevestigd. Met behulp van proefjes kunnen kinderen (en hun ouders) daar meer leren over hun mondgezondheid. Iris vertelde aan dental INFO wat het CSI-Kids Laboratorium is en hoe dat gemotiveerde kinderen oplevert.
3 mail templates om extra Google reviews te krijgen
Positieve Google reviews zijn belangrijker dan ooit, ook voor tandheelkundigen. Gelukkig kun je met deze 3 mail templates extra positieve Google beoordelingen ontvangen voor je praktijk.
Zo gebruik je Pinterest als tandarts of mondhygiënist
Pinterest kan een interessante aanvulling zijn op de marketingmix van tandartsen en mondhygiënisten. Maar hoe gebruik je dit bijzondere social media platform? Deze 5 stappen helpen je op weg.
De beste online marketing strategie voor mondzorgpraktijken
Veel praktijken verwelkomen graag nieuwe patiënten en leunen hierbij traditiegetrouw op een organische groei via mond-tot-mond reclame. Echter, door de recente veranderingen in consumentengedrag hebben praktijken steeds meer moeite om de (jongere) doelgroep via deze methode te bereiken. De huidige beperkingen in het aantal sociale contactmomenten dragen hier zeker aan bij.
5 marketingtips voor praktijken voor tijdens de tweede coronagolf
Tijdens deze tweede coronagolf is het belangrijk om je patiënten te blijven bereiken. Hoe doe je dat? Wij zetten 5 marketingtips voor je op een rij.
Nieuw in de tandheelkundige zorg: taxi haalt patiënt op
Patiënten die de reis naar de kaakchirurg een grote drempel vinden? In Schiedam heeft de MKA Groep van vier kaakchirurgen een oplossing: de patiënten worden gratis opgehaald en teruggereden door Rinus Schaefer, een van de bekendste taxichauffeurs van die regio.
Partnernieuws
Resultaat na 4 dagen spoelen met VITIS Gezond Tandvlees mondspoeling
Nieuw: O7 active® in Mild Minty smaak!