Communicatie

Goede communicatie binnen de tandartspraktijk is van zeer groot belang. Tevreden patiënten zijn de sleutel tot succes. Informatie over hoe u patiënten tevreden kan houden, over hoe om te gaan met acute medische noodsituaties, of bijvoorbeeld over hoe u het best kan reageren op negatieve recensies, vindt u hier.

telefoon
,

De kracht van geluid aan de telefoon

De telefoon is het belangrijkste medium voor praktijken om direct te communiceren met patiënten. Praktijken moeten daarom nadenken over hoe de telefoon wordt beantwoord, hoe de verdere interactie met de beller plaatsvindt en wat de beller hoort wanneer hij in de wacht staat.
Bereikbaarheid tandartspraktijk
,

95% van de tandartspraktijken goed telefonisch bereikbaar

95% van de tandartspraktijken is telefonisch goed bereikbaar, blijkt uit onderzoek van Telefoonboek.nl onder bijna 5.000 praktijken.

Nieuwe patiënten voor uw praktijk
, , ,

Meer nieuwe patiënten voor uw praktijk met deze gesprekstips

Wilt u meer inschrijvingen voor uw praktijk? Dat begint met de juiste communicatie tussen u en uw patiënten. Irelands Dental magazine verzamelde handige tips voor een slim communicatieplan.
whatsapp
,

WhatsApp gebruiken voor werk, wel of niet verstandig?

De vraag of het gebruiken van WhatsApp voor werk gerelateerde zaken verstandig is speelt onder veel zorgverleners. Berend de Vries, adviseur in informatiebeveiliging, zocht dit uit en geeft antwoord.
houding
,

10 tips voor een patiëntvriendelijke houding

Als professional in de mondzorg heeft u patiënten die trouw zijn omdat ze tevreden over u zijn. Dat is prettig want een vast klantenbestand levert immers stabiliteit en zekerheid. Bovendien ziet u dan terug welke resultaten er wel en niet zijn behaald. Tips om patiënten aan te trekken en te behouden.
reageren op negatieve recensie
,

Reageren op negatieve recensies

In de tandheelkundige wereld vrezen velen als de dood voor eventuele negatieve recensies. Dit is echter helemaal niet nodig. Fouten maken is menselijk, en iedereen te vriend houden is praktisch onmogelijk. Toch blijven negatieve reacties uiteraard niet leuk. Hoe kan je hier het best mee omgaan?
,

Word gevonden op het internet

U heeft een prachtige website, maar het aantal bezoekers valt tegen. Door gebruik te maken van search engine optimization (SEO) kunnen mensen u goed vinden op het web. Hieronder een aantal tips om de SEO voor u te laten werken.
,

Marketingtip – meer klanten door gratis speekseltest

Een tandartsenpraktijk in Garderen heeft bij veel van z’n patiënten kosteloos een speekseltest gedaan waarmee onderliggende tandvleesontstekingen geopenbaard kunnen worden. Ook pakte zij de aandacht in de landelijke media.

Partnernieuws

Meer

Het belang van tevreden patiënten

Hoe vaak denkt u na over de service die u verleend aan uw patiënten? Volgens Lewis Ballard Specialist Dental Accountants is het uiterst lucratief om de kwaliteit van de service van gemiddeld naar uitstekend op te schroeven.
23 mei 2016/door dentalinfo

Wat te doen bij acute medische noodsituaties?

Stel uw patiënt valt weg tijdens de behandeling. Bij een dergelijke acute medische noodsituatie kunt u met de ABCDE-stappen de situatie onder controle houden totdat medische hulp aanwezig is. Lees de ABCDE-stappen.
9 mei 2016/door dentalinfo

Complimenteren: motivatie instrument nr 1

Feedback is een reactie op het gedrag van de ander met het doel om zaken te verbeteren. Maar weet je dat je ook iets kunt doen aan de dingen waar je wél tevreden over bent? Een compliment geven. Wat is complimenteren eigenlijk? Wanneer en aan wie geef je een compliment? Bekijk het 6-stappenplan.
9 mei 2016/door dentalinfo

Inzending Yvonne Buunk-Werkhoven voor Mouthy: Londense tentoonstelling over de mond

Vanaf juli tot november 2016 is er in Londen een bijzonder evenement te vinden, genaamd ‘Mouthy’. De Science Gallery London host dan een ruimte om alles in en rondom te mond te ontdekken.
11 april 2016/door dentalinfo

Mogelijk verbod op junkfood-reclames in Engeland

De British Heart Foundation roept het Britse parlement op om junk food-reclames na 21.00 uur te verbieden, om kinderen te beschermen tegen het maken van ongezonde keuzes.
23 februari 2016/door dentalinfo

Marketingtip: Praktijk gaat op zoek naar de Mooiste lach

Een regelmatig bezoek aan de tandarts of mondhygiënist is van belang om gebitsproblemen op tijd te ontdekken en te behandelen. Maar ook om gebitsproblemen te voorkomen. Met de volgende marketingtip kunt u ervoor zorgen dat de mensen gemotiveerd en geïnteresseerd raken om naar uw praktijk te komen.
1 februari 2016/door dentalinfo

Zin en onzin van certificering

Steeds meer praktijken tonen interesse in het certificeren van de praktijk. Echter, veelal weet de praktijkhouder niet wat certificering en het hebben van een kwaliteitsmanagementsysteem inhoudt. Wat zijn de voordelen van certificering? En wat vraagt dit van de praktijk? In dit artikel wordt de zin en onzin van certificering toegelicht.
1 februari 2016/door dentalinfo

Het belang van social media voor kleine bedrijven

Voor kleine bedrijven kan social media een hele goede hulp zijn, om zowel een persoonlijke band op te bouwen met de klanten als om de dienstverlening te promoten.
18 januari 2016/door dentalinfo

VAR verdwijnt per 1 april: Neem het serieus

Schijnzelfstandigheid, maar ook gebrek aan verantwoordelijkheid voor de opdrachtgever zijn redenen om de VAR af te schaffen. Het alternatief: een ‘goedgekeurde’ voorbeeldovereenkomst in plaats van een VAR-beschikking. Een papieren exercitie? Nee, het is wel degelijk een serieuze verandering. Voor zzp’ers, maar zeker ook voor praktijkhouders.
17 december 2015/door dentalinfo

Tips om uw patiënt centraal te plaatsen

Patiëntgerichtheid. U kunt dit tot uiting brengen door veilig te werken, te zorgen voor een up-to-date en volledig patiëntendossier en het verstrekken van duidelijke behandelinformatie. Het is aan u om de patiënt net wat meer aandacht te geven dan op de ‘standaard’ wijze. Zo onderscheidt u zich van uw collega-tandartsen die niet dat stapje verder gaan.
7 december 2015/door dentalinfo

Tips voor het afstemmen van uw praktijk op Generatie Y

Generatie Y (GenY) omvat de groep mensen die geboren zijn in de periode 1982 – 2001. Zij zijn de eerste generatie die is opgegroeid met het internet. Drie tips om deze grote digitale generatie te bereiken.
9 november 2015/door dentalinfo

Patiënten werven met cadeaus

Hoe breid je je patiëntenbestand uit? De vier tandartsen, mondhygiëniste en assistentes van Tandartspraktijk Tandbewust uit de vruchtenbuurt in Den Haag besloten het over een geheel nieuwe boeg te gooien.
17 augustus 2015/door dentalinfo
Toon meer