3 mail templates om extra Google reviews te krijgen

Mailvoorbeelden

Positieve Google reviews zijn belangrijker dan ooit, ook voor tandheelkundigen. Gelukkig kun je met deze 3 mail templates extra positieve Google beoordelingen ontvangen voor je praktijk.

In het digitale tijdperk zijn online beoordelingen een belangrijke bron van betrouwbaarheid geworden. Of je nu een stofzuiger koopt, een vakantiehuisje huurt of een tandarts in de buurt zoekt: de kans dat je online naar recensies zoekt is groot. Sterker nog, wanneer je een bedrijf opzoekt, word je in Google direct geconfronteerd met de online beoordeling. Positieve Google reviews zijn dus belangrijker dan ooit, ook voor tandheelkundigen.

Als je in het oog wilt springen van potentiële patiënten komt een goede online score goed van pas. Je zou zelf ook liever bij een restaurant eten dat lovende recensies heeft gekregen, dan een restaurant met slechts 1 van de 5 sterren. Het is dus belangrijk om veel positieve beoordelingen te verzamelen. Maar hoe doe je dat? Topmarketeer Shaz Memon verklapte aan Dentistry hoe je het beste te werk kunt gaan. Zijn tip: vraag het gewoon netjes.

Vragen om beoordelingen

Het direct vragen om Google-beoordelingen voelt misschien ongemakkelijk of onethisch aan. Toch is het een essentieel onderdeel van een goede marketingstrategie. Online beoordelingen vormen tegenwoordig de basis van veel beslissingen die (ook uw) patiënten nemen. Het wordt pas onethisch op het moment dat u alleen om positieve feedback vraagt.

Wat je in feite doet is je patiënten vragen om een gunst. Communiceer dit dan ook op die manier. Leg uit dat de praktijk afhankelijk is van patiënten zoals zij om anderen te vertellen over uw diensten. Met een goede recensie word je verder geholpen. De meeste tevreden patiënten zullen dit begrijpen, en zullen het helemaal niet erg vinden om je een handje te helpen.

Wie die tevreden patiënten zijn, weet je als geen ander. Dit zijn de makkelijkste klanten om een beoordeling van te vragen. Ze kennen en vertrouwen u al, en zullen u waarschijnlijk graag willen helpen met een positieve beoordeling.

Maar je kunt ook klanten die je minder goed kent benaderen voor een online recensie. Zeker wanneer je een fantastisch resultaat hebt geboekt, een ingrijpende behandeling hebt afgerond, of iemands langlopende probleem hebt opgelost. Dit doe je het beste op een moment van optimale tevredenheid, bijvoorbeeld wanneer je de behandeling net hebt afgerond, of later op de dag wanneer het gebit weer is hersteld.

Mail templates

Een goede manier om in contact te blijven met je patiënten is via de mail. Ook wanneer je op zoek gaat naar online beoordelingen, kun je patiënten hiervoor (opnieuw) benaderen via de mail. Wanneer je dat doet is het belangrijk dat je mails opgewekt en positief zijn. Memon heeft drie mail templates opgesteld die je kunt gebruiken als basis voor jouw mails.

Mail 1: verstuur direct naar een tevreden klant na behandeling

 Beste [naam patiënt],

 

We werken er hard aan om u mondzorg van het hoogste niveau te leveren. Als een klein en hardwerkend team zou een beoordeling via Google van grote waarde zijn voor ons.

Daarom vragen we om 30 seconden van uw tijd. Door op de volgende link te klikken kunt u een beoordeling achterlaten: [link naar beoordelingsformulier]

 

Weet u niet zeker wat u moet schrijven? Probeer dan antwoord te geven op een of meerdere van de volgende vragen:

  1. a) Wat was uw eerste indruk van onze praktijk?
  2. b) Was het team zorgzaam en werd de behandeling goed uitgelegd?
  3. c) Hoe staat uw ervaring bij ons in verhouding tot uw eerdere mondzorgervaringen?
  4. d) Zou u onze praktijk aanraden bij vrienden of familie?

 

Alvast enorm bedankt voor uw beoordeling! We zien er naar uit hem te lezen.

Heeft u het idee dat we nog wat moeten veranderen voordat we een goede beoordeling verdienen, laat dat dan alstublieft weten in een reactie op deze mail. We streven er altijd naar elke patiënt een optimale ervaring te bieden en staan dan ook altijd open voor alle feedback die we kunnen krijgen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

[jouw gegevens]

 

Mail 2: verstuur een week later als reactie op de eerste mail wanneer je geen reactie krijgt

 

Beste [naam patiënt],

 

Sorry dat we u nogmaals mailen, maar we willen zeker weten dat u onderstaande mail heeft ontvangen. Een beoordeling op Google achterlaten kost u slechts 30 seconden, maar betekent enorm veel voor ons. U kunt een beoordeling achterlaten via de volgende link: [link naar beoordelingsformulier].

 

Met vriendelijke groeten,

 

[jouw gegevens]

 

 Mail 3: verstuur twee weken later als je geen reactie krijgt

 

Beste [naam patiënt],

 

Wij mailen u in opvolging van uw behandeling van [datum behandeling]. Wij vroegen ons namelijk af of u nog feedback voor ons heeft.

 

We werken er hard aan om u mondzorg van het hoogste niveau te leveren. Als een klein en hardwerkend team zou een beoordeling via Google van grote waarde zijn voor ons.

Daarom vragen we om 30 seconden van uw tijd. Door op de volgende link te klikken kunt u een beoordeling achterlaten: [link naar beoordelingsformulier]

 

Weet u niet zeker wat u moet schrijven? Probeer dan antwoord te geven op een of meerdere van de volgende vragen:

  1. a) Wat was uw eerste indruk van onze praktijk?
  2. b) Was het team zorgzaam en werd de behandeling goed uitgelegd?
  3. c) Hoe staat uw ervaring bij ons in verhouding tot uw eerdere mondzorgervaringen?
  4. d) Zou u onze praktijk aanraden bij vrienden of familie?

 

Alvast enorm bedankt voor uw beoordeling! We zien er naar uit hem te lezen.

 

Heeft u het idee dat we nog wat moeten veranderen voordat we een goede beoordeling verdienen, laat dat dan alstublieft weten in een reactie op deze mail. We streven er altijd naar elke patiënt een optimale ervaring te bieden en staan dan ook altijd open voor alle feedback die we kunnen krijgen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

[jouw gegevens]

 

Bron:
Shaz Memon via Dentistry

Lees meer over: Communicatie, Ondernemen