Allereerst zullen de godinnen van Godin&Training op ludieke wijze de verschillende persoonlijkheidstypes van een Balie Assistent weergeven en hoe zij deze effectief kunnen neerzetten in hun eigen praktijk.
Vervolgens zal Astrid Elzink meer aandacht geven, Hoe te communiceren aan de telefoon met betrekking tot pijnklachten.
Wij horen vaak in de praktijk dat Balie Assistenten informatie geven aan ouders over hun kind tot 18 jaar of informatie die gegeven wordt aan een partner. Wet Bescherming Persoonsgegevens geeft u inzichtelijk, wat u wel en niet mag vertellen.
Voordat de dag wordt afgesloten door Willem Reimers, komen de lastige patiënten aan bod gepresenteerd door Charlotte van den Wall Bake.
Programma
09.15 uur 09.55 uur Opening en bezoek Expo Markt
09.55 uur 10.00 uur Opening door Anna Berends van Loenen en Lies Ligtvoet
10.00 uur 11.15 uur Godin&TrainingTijdens de presentatie zal ieder archetype haar manier van klantvriendelijk zijn, belichten. Het publiek krijgt uitwisselingsopdrachten ter reflectie om te herkennen welke archetypen in ieder vertegenwoordigd zijn en welke archetypen ieder meer zou willen inzetten om de klantvriendelijkheid achter de balie te vergroten.
11.15 uur 11.45uur Koffiepauze
11.45 uur 12.30 uur Pijnklachten en hoe te communiceren aan de telefoon Astrid Elzink TennekesDe balie is het middelpunt van de praktijk. Een aantal zaken die een cruciale rol hierbij spelen zijn, de planning en communicatie bij pijnklachten. Tijdens deze lezing zullen acteurs praktijksituaties uitbeelden.
12.30 uur 13.30 uur Lunch
13.30 uur 14.30 uur Wet- en Regelgeving voor de Balie Assistent Jolanda van BovenWet Bescherming Persoonsgegevens en Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst wordt door Jolanda uitgelegd, Wat mag de Balie Assistent wel en niet vertellen aan derden en wanneer mag je afscheid nemen van een patiënt.
14.30 uur 15.30 uur Lastige patiënten Charlotte van den Wall Bake Als balie assistent weet je als geen andere dat iedere patiënt een eigen stijl van communiceren heeft. Soms neemt de reactie van de patiënt een onverwachte wending. Aan de hand van voorbeelden met acteurs geeft Charlotte tips en tricks hoe u hier het beste mee om kunt gaan.
15.30 uur 16.00 uur Theepauze
16.00 uur 17.00 uur Gastvrijheid in de praktijk Willem ReimersIn de horeca staan gastvrijheid en klantgerichtheid hoog in het vaandel. Ook aan de balie draait alles om servicegerichtheid. De patiënt is geen patiënt meer, maar een klant. Willem Reimers legt de link van het werken in de horeca naar het werken in de tandartspraktijk.
Docenten
Elvira Out en Petra van Hartskamp
Elvira Out en Petra van Hartskamp, beiden zijn als actrices werkzaam in de theater-, film- en televisiebranche (o.a. Pleidooi, GTST en Westenwind). Met hun bedrijf Godin&Training zijn zij werkzaam als communicatietrainer.
Astrid Elzink Tennekes
Astrid is van 1973 tot 1988 werkzaam geweest als tandartsassistente. Zij was medeoprichter van het blad Standby voor tandartsassistenten en zette tevens de 1e cursussen voor deze doelgroep op. Van 1988 tot 1996 is ze werkzaam geweest als lesassistente bij de opleiding tandartsassistente ROC te Apeldoorn. In 2000 richtte zij Tenel Trainingen en Congressen op en geeft sindsdien vele trainingen en cursussen op het gebied van communicatie, agendaplanning en baliechecks.
Jolanda van Boven
Mr Jolanda van Boven is gezondheidsjuriste en directeur van VAN BOVEN Juridisch Adviesbureau voor de Gezondheidszorg. Haar bureau geeft onderwijs, nascholing en adviezen op het gebied van gezondheids- en arbeidsrecht aan instellingen en beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg. Jolanda is daarnaast voorzitter van klachtencommissies en lid van een medisch-ethische toetsingscommissie.
Charlotte van den Wall Bake
Charlotte coacht managers en medewerkers op hun persoonlijke effectiviteit en bij loopbaanvraagstukken.
Tevens heeft zij op directie- en managementniveau geadviseerd over persoonlijke ontwikkeling, opleidingen, outplacement, reïntegratie en competentiemanagement.
Ook begeleidde zij P&O-projecten, (cultuur)veranderingstrajecten en reorganisaties.
Willem Reimers
Richtte in 2005 Reimers Hotel Consultancy op. Hij werkte succesvol samen met Herman den Blijker en David Crouwel.
Hij is sinds 2007 copresentator van het succesvolle tv-programma Herrie in het hotel. Reimers verzorgt lezingen, bedrijfstrainingen en masterclasses met betrekking tot gastvrijheid.
Data, locatie en aanvang
Vrijdag 19 september 2014 te Miele Inspirience Centre te Vianen
Ontvangst van het event is om 09.15 uur, waarna we om 10.00 uur van start gaan. Het event eindigt rond 17.00 uur.
Doelgroep
Balie Assistenten