Werd kwaliteit in het verleden eerder eng afgemeten aan de levensduur van bijvoorbeeld restauratief werk of het vertrekken van pijnloze zorg, dan is dit vandaag een veel ruimer te interpreteren en wordt er verwacht dat er een continue aandacht is voor de verbetering van de zorg in brede zin. De kritische evaluatie van de patiënt is hierin een belangrijk aspect samen met een kritische kijk op het eigen handelen als tandarts.
Deze workshop zal dieper ingaan op kwaliteitsmanagement in de dagdagelijkse praktijk en meer bepaald tips and tricks meegeven die kwaliteit bevorderende processen initiëren. Factoren die hierin een rol spelen zoals de tandarts, organisatie van de praktijk, stress op het werk, inbreng van de patiënt, levenslang leren, kosten-baten analyse zullen aan bod komen en aan de hand van voorbeelden uit de praktijk worden toegelicht met praktische oefeningen.
Meer informatie
- Dit evenement is voorbij.
Kwaliteit is een keuze
17 september 2015
Populair
- Het implantaat: de diamant in de restauratieve tandheelkundige workflow of toch een onderdeel van?
- Tongpositie, mondademhaling en slaap
- Tuchtrecht: Schenden van geheimhoudingsplicht bij plaatsing reactie onder recensie leidt tot waarschuwing voor tandarts
- Podcast: Conflicten in de mondzorgpraktijk
- Casusrapport van een man met kiespijn rechtsonder door triggerpoint in linker kauwspier
- Juridische risico’s: 5 aandachtspunten voor mondzorgprofessionals
- Blog: Een mond vol sperma
- Beroepsvereniging van Nederlandse tandartsassistenten (BVNT) opgericht
Laatste artikelen
Voorlichting mondgezondheid voor jeugdige asielzoekers in Rotterdam3 juli 2025 - 15:16
NZa maakt verlaagde tarieven voor 2026 bekend | KNMT eist dat dit ongedaan wordt gemaakt3 juli 2025 - 14:47
Waarop ligt de focus van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP), toezichthouder op privacy in de zorg?30 juni 2025 - 13:00
Nieuwe richtlijn antibioticumgebruik in de mondzorg gepubliceerd door het KIMO30 juni 2025 - 12:58
Zwanger én aan het werk: wat werkt in de praktijk?30 juni 2025 - 12:55
“Voor mijn team kom ik altijd op!” Brigitte Baan over grensoverschrijdend gedrag in de praktijk30 juni 2025 - 12:50
Tandtechniek: Het 10 stappenplan voor duidelijke communicatie30 juni 2025 - 12:45
Blog: N=1=exit30 juni 2025 - 12:40
Dental Management Toolkit
Moet elke praktijk zelf het wiel uitvinden? Uiteraard niet. Bekijk de video over de Dental Management Toolkit Database met 200+ documenten en video’s voor praktijkmanagement.