In deze cursus, bedoeld voor tandarts- en orthodontieassistenten worden vele handreikingen gedaan om voor je eigen belangen op te komen zonder de goede relatie met de patiënt te schaden.
Je kunt professioneel reageren op ‘lastige’ patiënten, en je laat je niet meeslepen door emoties. Je houdt de regels van de gesprekken in eigen hand. Hierdoor functioneer je efficiënter als assistent en geeft het werk je meer voldoening en minder stress.
Leerdoelen
Na de cursus ben je in staat een kort, zakelijk en toch klantvriendelijk telefoongesprek te houden. Je kunt professioneel reageren op ‘lastige’ patiënten, en je laat je niet meeslepen door emoties. Je houdt de regels van de gesprekken in eigen hand. Hierdoor functioneer je efficiënter als assistent en geeft het werk je meer voldoening en minder stress. Inhoud van de cursus:
– basiskennis communicatie
– inzicht verkrijgen in eigen communicatiepatronen
– leren toepassen van communicatievaardigheden
– professioneel telefoongesprek
– klantvriendelijk communiceren en telefoneren
Instroomcriteria
Er zijn geen specifieke instroomeisen. De cursus is gericht op tandarts- en orthodontieassistenten met enkele jaren werkervaring.
Studiebelasting
De cursus bedraagt één dag.
Studiemateriaal
Tijdens de cursus wordt gebruik gemaakt van een Edin syllabus.