Als (paro)preventieassistent merk je ongetwijfeld dat het moeilijk is om patiënten zo te motiveren dat ze jouw adviezen dagelijks opvolgen. Ze zeggen ja en doen vervolgens nee, waarbij de meest gehoorde excuses Te weinig tijd of Te moe zijn.
Doelgroep
De training Motiverende gespreksvoering is bestemd voor iedereen die met patiënten te maken heeft en zijn eigen stijl van motiveren onder de loep wil nemen.
Deze training is ook geschikt om in-company te volgen; informeer gerust naar de mogelijkheden wanneer u meerdere assistenten tegelijk wilt opleiden. Wellicht dat een praktijk binnen uw netwerk met u mee wil doen wanneer u onvoldoende assistenten binnen uw eigen praktijk heeft.
Doelstelling
Aan het eind van deze training kunnen de deelnemers:
– effectiever samenwerken met patiënten en collegas;
– omgaan met ongemotiveerde patiënten;
– met (nog) meer plezier werken.
Deze training dient als basis om te leren motiveren in de tandheelkundige praktijk. Wanneer u meer verdieping wilt, dan kunt u aanvullend nog verschillende aanvullende modules over dit onderwerp volgen. Wij informeren u graag over de mogelijke opbouw van de training en de verschillende modules.
Trainingslocaties, dagen en tijden
De training bestaat uit één dagdeel. Kijk voor onze locaties en meest recente planning op dentalskills.nl.
Meer weten?
Kijk op de website van Dentalskills
- Dit evenement is voorbij.
Training Motiverende gespreksvoering | Dentalskills
18 april 2014
Populair
- Onderzoek naar de gemiddelde praktijkomzet: Hoe goed ‘scoort’ jouw praktijk?
- Aandachtspunten bij overname van uw tandartsenpraktijk door een keten
- Blog: Tot de dood ons scheidt
- Tandarts of mondhygiënist in loondienst – de voordelen en nadelen
- Tuchtklacht na nabloeding extractiebehandeling
- Uitkomst enquête: Tandartsen, mondhygiënisten en (paro)preventieassistenten schreeuwen om meer onderling overleg
- Nieuwe EFP-richtlijn voor de preventie en behandeling van peri-implantaire aandoeningen
- Het implantaat: de diamant in de restauratieve tandheelkundige workflow of toch een onderdeel van? Deel 2
- Commerciële tandheelkundige ketens onder vuur om gebrekkige mondzorg in verpleeghuizen
Laatste artikelen
Time for EXTRA: Profiteer nu van waardevolle extra’s van Miele22 oktober 2025 - 09:20
Hoor het verschil met KaVo instrumenten: bespaar tot 65% op bestsellers!21 oktober 2025 - 09:03
The Transformative Power of Digital Dentistry an Aesthetic Revolution | Elysee Dental21 oktober 2025 - 08:35
Congresverslag: Gebitsslijtage20 oktober 2025 - 13:10
Valkuilen in de endodontologie20 oktober 2025 - 13:00
Samenwerking tussen tandarts en tandtechnicus bij bewegingsklachten20 oktober 2025 - 12:50
Blog: Ondankbaar, geestdodend en lichamelijk vermoeiend.20 oktober 2025 - 12:45
Johan Oost over mondgezondheid als deel van de algehele fysieke gezondheid: “Ik zie de mond als een ‘venster’ naar de rest van het lichaam”20 oktober 2025 - 12:40
Dental Management Toolkit









