Daarna zal ingegaan worden op de normen die colleges gebruiken bij de beoordeling van het gedrag van tandartsen. Wat wordt er van een tandarts gevraagd op het terrein van de patiëntenkaart, waarom is een dossier voor een goede behandeling onmisbaar en waarom is het bijhouden van een dossier belangrijk als een ontevreden patiënt er werk van wil maken?
Programma
– Wat staat u te wachten als een patiënt een klacht indient? Kennismaking met verschillende beoordelende instanties in de tandheelkunde.
– Wat wordt u er van u verwacht ten aanzien van het dossier en waarom moet u daar blij mee zijn?
– Punten die u in de praktijk kunt toepassen bij uw dossiervoering.
Doelgroep
Het programma is opgezet voor tandartsen.
Leerdoelen
Kennismaking met het verschillende instanties die klachten of claims tegen tandartsen behandelen.
Het verkrijgen van een basale kennis als het gaat om dossiervoering.
Docent
Mr. dr. Wolter Brands werkt als tandarts (maat) in een groepspraktijk en is plaatsvervangend rechter aan de rechtbank in Midden Nederland. Daarnaast is hij actief in het (PAO) onderwijs. Brands is gepromoveerd in het gezondheidsrecht en heeft talrijke, nationale- en internationale lezingen en publicaties over het raakvlak van het gezondheidsrecht en de dagelijkse tandheelkundige praktijk op zijn naam. Brands is betrokken (geweest) bij kwaliteitsinstrumenten en richtlijnen van verschillende (inter)nationale organisaties. Daarnaast is Brands hoofdredacteur van het NTvT.