Lumina - iTero

Denkt u dat uw complexe restauratieve procedures niet vereenvoudigd kunnen worden? Think again

Maak kennis met de nieuwe iTero Lumina™ scanner. Dankzij de geavanceerde iTero Multi-Direct Capture™ technologie legt u snel en nauwkeurig de kaak vast.

Lees meer over de nieuwe iTero Lumina™ scanner

Nieuwe iTero Lumina™ intraorale scanner

Align Technology heeft recent de nieuwe iTero Lumina™ intraorale scanner gelanceerd. De iTero Lumina biedt een 3 keer groter opnameveld in een 50% kleiner en 45% lichter handstuk, een snellere scansnelheid [5], hogere nauwkeurigheid [3], superieure visualisatie.

De iTero Lumina scanner is ontworpen met iTero Multi-Direct Capture technologie, een verbeterde confocale beeldvormingstechnologie ten opzichte van eerdere modellen:

  • Hij heeft een breder scanveld en maakt gebruik van multi-angled scanning die gelijktijdige vastlegging vanuit meerdere hoeken mogelijk maakt. Zo kan er in één beweging meer dentitie vastgelegd worden, dit levert snellere en nauwkeurigere scans [3];
  • De opnameafstand is groter, tot 25 mm**, waardoor het eenvoudiger [1] is om complexe mondgebieden te scannen, zoals smalle of diepe gehemeltes, edentate ruimtes en gedeeltelijk doorgebroken tanden;
  • Legt snel [5], gemakkelijk [1] en nauwkeurig [3] meer gegevens en details vast. Daarnaast levert de iTero Lumina scanner een uitzonderlijke scankwaliteit en fotorealistische 3D-modellen die de omvangrijke digitale camera’s en wangretractoren die nodig zijn voor het maken van traditionele intra-orale foto’s overbodig maken;
  • Levert een betere patiëntervaring door een aanzienlijk kleiner en lichter handstuk [2], wat gunstig is voor bijvoorbeeld kinderen en tieners.

“We zijn verheugd met de recente introductie van de nieuwste generatie iTero-scantechnologie, die de grenzen verlegt van wat de industrie van een scanner verwacht,” zegt Karim Boussebaa, executive vice president en managing director van Align Technology voor de iTero scanner en business services.

“iTero Lumina creëert een nieuwe standaard in digitaal scannen die uitzonderlijke klinische resultaten bereikt door meer gedetailleerde gegevens vast te leggen en zeer nauwkeurige, fotorealistische beelden maakt. Dit verhoogt de efficiëntie van de praktijk met een moeiteloze, snellere scanervaring; en levert een verhoogde, comfortabelere ervaring voor clinici en patiënten.”

“De iTero Lumina scant nauwkeurig in minder dan 60 sec. De iTero scanner zorgt voor meer snelheid, efficiëntie en minder fouten. Patiënten reageren heel positief want ze zien hun eigen beeld, begrijpen waarom ze behandeld moeten worden en daardoor zijn ze ook sneller geneigd om de behandeling te volgen.”

Jonathan Koning, gecertificeerd tandtechnicus

“iTero Lumina heeft geweldige camera’s. Je kunt meerdere oppervlakken tegelijk vastleggen en als ik met jongere patiënten werk, kan ik echt in een paar seconden een scan maken. Vooral in monden die maar 20/24 tanden hebben, zoals bij patiënten met een vroeg melkgebit of een gemengd gebit.” – Dr. Simonetta Meuli, orthodontist, Italië

Lees meer over de nieuwe iTero Lumina™ scanner

[1] Vergeleken met het gezichtsveld van het iTero Element™ 5D beeldvormingssysteem, wanneer de scanafstand van de iTero Lumina™ intraorale scanner 12 mm is.*
[2] Vergeleken met het handstuk van het iTero Element™ 5D beeldvormingssysteem, exclusief de kabel van het handstuk.*
[3] De iTero Lumina™ intraorale scanner heeft een wetenschappelijk bewezen grotere nauwkeurigheid* voor uw klinische orthodontische behoeften.
[4] Alleen voor Invisalign gevallen. Gebaseerd op een onderzoek in september 2023 onder n=22 gebruikers die deelnamen aan een wereldwijde beperkte marktintroductie, die gemiddeld 6 maanden werkten met de iTero Lumina™ intraorale scanner, en die zowel Invisalign getrainde huisartsen als orthodontisten vertegenwoordigden in NA, EU en APAC, die een 4-punts schaal van akkoord tot zeer oneens met de volgende stelling voorgelegd kregen: “iTero Lumina™ intraorale scanner 3D model is vergelijkbaar met dat van een intraorale foto.” en ‘iTero Lumina™ intraorale scanner fotorealistische scans maken orthodontische klinische beoordeling mogelijk op dezelfde manier als intraorale foto’s dat doen.’ en ‘iTero Lumina™ intraorale scanner 3D model superieure 3D model elimineert de noodzaak om intraorale foto’s te maken.’ en ‘iTero Lumina™ intraorale scanner 3D model superieure 3D model verhoogt de betrokkenheid van de patiënt.’*
[5] Vergeleken met iTero Element™ 5D-taster met tolerantie AVE=±0.1 die werkt op een werkafstand van 0-20 mm.*

 

Lees meer over: Producten, Röntgen en beeldsystemen, Uitgelicht
Shofu

Mooie mondfoto’s in 3 eenvoudige stappen met de Shofu EyeSpecial C-V

De hygiënische lichtgewicht camera waarmee iedereen goede mondfoto’s kan maken. Sneller. Preciezer. Veelzijdiger. Met zijn slimme extra functies is de dentale camera EyeSpecial van SHOFU een onmisbaar hulpmiddel voor professionele beelddocumentatie in tandartspraktijken en tandtechnische laboratoria.

Hij is eenvoudig te bedienen, levert goede en reproduceerbare resultaten en is zonder dure en tijdrovende trainingen te delegeren aan de assistentie.

E-mail naar hans@lookingfordental.com voor een demonstratie of om de camera zelf uit te testen in de praktijk

Shofu Eyespecial C-V Shofu Eyespecial C-V

Wifi- en videofunctie

De vijfde generatie van deze nog compactere, lichte camera heeft nu een Wifi-functie waarmee u gegevens direct kunt opslaan op uw computer. Ook de videofunctie is uitgebreid en regelt de scherpte van de opname nu met een continue autofocus. U kunt zich volledig concentreren op het onderwerp en de opname, al het andere neemt de camera u uit handen.

Contrastrijk, met scherptediepte en kleurecht

Bij de EyeSpecial C-V zit de fotografische vakkennis al ingebouwd. De gebruiker hoeft niet na te denken over ringflitser, laterale flitser, diafragma of scherptediepte. Met deze camera zijn duidelijke patiëntenfoto’s kinderspel en wordt elke foto een goede foto: contrastrijk, met scherptediepte en kleurecht.

  • Snel, intuïtief navigeren door de menu’s
  • Briljant display
  • Negen programma’s
  • Videofunctie
  • Wifi-functie voor beeldoverdracht
  • Automatische flitserregeling
  • Optioneel opklikbaar polarisatiefilter
  • QR-code-functies

Meer informatie

Bezoek de Shofu website voor meer informatie

T: Hans Dijk, +31(0)625163192 Shofu Benelux
E: hans@lookingfordental.com

Een demonstratie en de camera zelf uit testen in de praktijk behoort tot de mogelijkheden.
U kunt hiervoor ook contact opnemen met uw Dental Depot.

Shofu Eyespecial C-V

Met dank aan Daan van Oort uit de video opname www.Dvotografie.nl

Lees meer over: Producten, Röntgen en beeldsystemen, Uitgelicht, Video, Video | Podcast
Payt

Haal meer uit je praktijk en patiëntrelatie

Persoonlijk contact is onmisbaar in jouw werk. Met Payt verstuur je patiëntennota’s eenvoudig vanuit jouw praktijk en beheer je alles in één platform. Zo worden facturen snel betaald en kun jij goede zorg blijven bieden.

Automatisering die ontzorgt

Het is natuurlijk best spannend om een bedrijfsproces dat vaak jaren is uitbesteed zelf te gaan doen. Wat komt er bij kijken? Gaat dat wel goed met die grote verzekeraars? Hoeveel en wat voor reacties krijg ik dan binnen van patiënten? En wat verandert er voor onze financiële administratie en ons werkkapitaal?

De opdracht aan onze softwareontwikkelaars was en is simpel. We doen het ook in de mondzorg op de Payt-manier, dus automatiseren waar het kan en persoonlijk waar het moet. Een leidraad die ons al bijna 10 jaar recht houdt in onze productontwikkeling. We willen daarbij feitelijk nog beter ontzorgen dan bij uitbesteden. Door meer automatisch te verwerken, meer inzicht te bieden en meer regelruimte te bieden aan de praktijk, om te doen wat in het belang is van de praktijk en de patiënt.

Hoe dat praktisch werkt?

Nou, door heel veel slimme en gebruiksvriendelijke functies te bieden. Zoals een QR betaalcode en iDeal-link bij iedere factuur en herinnering. Door toegang tot een klantenportaal te bieden, zonder een account te hoeven maken. Door dat je als praktijk zelf in 10 seconden een betalingsregeling aanmaakt voor patiënten. Dat je zelf instelt welke Vecozo retourcodes automatisch mogen worden verwerkt tot een patiënt nota. Dat je met één druk op de knop een rekening aan de patiënt kunt crediteren of een afwijzing kunt herindienen met aanvullingen. Naast de – voor ons – standaardmogelijkheden van Payt van automatisch opvolging van factureren en het uitgebreide dashboard over de openstaande omzet en lopende zaken.

Clearing, maar dan beter dan ooit

We houden van mooie software, het is ons vak. En zoals een tandarts kan genieten van een geslaagde ingreep en een opgeluchte patiënt, kunnen wij dat van slimme nieuwe functies voor de mondzorg. Daarom willen we niet alleen goedkoper en patiëntvriendelijker zijn dan onze concurrenten, maar ook gebruiksvriendelijker, informatiever en beter geïntegreerd met uw praktijksoftware. Denk aan een automatische COV-check, het vermelden van dubieuze debiteuren op de patiëntenkaart of het nog slimmer verwerken van afwijzingen. Met vrijwel alle leveranciers van praktijksoftware kijken we hoe we ervoor kunnen zorgen dat data die van belang is voor clearing en debiteurenbeheer nog beter kan worden uitgewisseld tussen de softwaresystemen. Minder handwerk, meer inzicht en nog meer wow-factor. Dat is het doel waar we vastberaden met onze partners aan werken.

Blije patiënten betalen, het werk echt!

We hebben nauw contact met onze mondzorg klanten. We vragen hoe het bevalt en welke reacties ze krijgen van patiënten. Daarbij valt op dat het aantal vragen van patiënten over facturen echt reuze meevalt en maar een klein deel van de declaraties nagekeken hoeft te worden op basis van de retourberichten. Zeker na de eerste declaratie ronde loopt veruit het meeste gewoon soepel door. Patiënten vinden het fijn dat ze de factuur van de praktijk zelf krijgen, ook niet meer dan normaal eigenlijk. En dat ze zelf met de praktijk kunnen schakelen als er iets mis is met de factuur, de adresgegevens of een verzoek hebben ten aanzien van de betaling. De menselijke maat, gewoon bij de tandarts zelf. Leuk voor de praktijk en de patiënt. En het betaalgedrag van verzekeraars en patiënten? Nou, die is met gemiddeld 12 dagen simpelweg top en ligt ver boven het landelijk gemiddelde.

De voordelen van Payt

  • Tot wel 70% besparen op uw jaarlijkse factoringkosten
  • 60% sneller betaald krijgen ten opzichte van factoraars
  • Communiceren vanuit uw eigen praktijk
  • Clearing, facturatie, opvolging en incasso binnen één platform
  • Uw patiëntrelatie centraal

Benieuwd naar wat u kunt besparen op uw factoringkosten of wat Payt voor uw praktijk kan betekenen?

Payt in Tandarts Podcast

In een interview met Jeroen Krosse vertellen we hoe we ooit in aanraking kwamen met de mondzorg en hoe we graag het verschil willen maken voor Nederlandse mondzorgpraktijken.

Het vraaggesprek duurt een klein uur en is interessant voor zowel praktijken die al werken met Payt als praktijken die interesse hebben. Fijn te beluisteren op een moment dat het jou past. We zouden het leuk vinden als je de Tandarts Podcast gaat beluisteren en de podcast zou willen delen met vakgenoten voor wie dat mogelijk interessant zou kunnen zijn. Zo maken we de groep praktijken die profiteert van Payt groter en groter. En werken we met steeds meer praktijken slimmer, vriendelijker en voordeliger.

Luister de podcast via Spotify

Luister de podcast via Apple

 

Payt

Lees meer over: Financiële diensten, Praktijkautomatisering, Producten, Uitgelicht, Video
Training-taakdelegatie met icoon

Toetsingskader taakdelegatie, uitleg en tips over hoe je praktijk kan voldoen aan de normen

In deze video wordt uitgebreid uitleg gegeven over de normen van het nieuwe Toetsingskader taakdelegatie in de mondzorg. Verder worden tips gegeven hoe je praktijk – aantoonbaar – kan voldoen aan deze normen. Zowel in de dagelijkse praktijk als via de diverse documentatie.

Bekijk een preview:


Gerelateerde bijlagen binnen de Tookit:

Wat is de Dental Management Toolkit?

Bekijk de video:

Lees meer over Dental Management Toolkit

Dental Management Toolkit: online protocollen, video’s en tips

Dental Management Toolkit: Online protocollen, video’s en tipsHet management van een praktijk vraagt net zo veel passie en gedrevenheid als de uitoefening van uw vak als tandarts of mondhygiënist. Voor veel praktijken is het een uitdaging om het praktijkmanagement – het ‘smeermiddel’ binnen een praktijk – net zo goed uit te voeren als de zorgverlening aan de patiënt. De Dental Management Toolkit helpt u hierbij met protocollen, video’s en tips.

“Het wiel is vast al uitgevonden, maar niet bij mij bekend”

Iedere praktijk heeft grotendeels te maken met dezelfde vragen en problemen op management gebied. Vanuit onze ervaring bij veel praktijken kunnen we gericht adviseren en oplossingen aandragen. Met de Dental Management Toolkit worden de kennis én praktische oplossingen op een laagdrempelige manier beschikbaar gesteld voor praktijken. Deze toolkit is bedoeld voor alle praktijken – van klein tot groot – die continu willen verbeteren en daarvoor praktische oplossingen aangedragen willen krijgen.

Toegang

U heeft gedurende 365 dagen toegang tot de Dental Management Toolkit na eenvoudige aanmelding. Via deze online omgeving heeft u vrije toegang tot veel voorbeeld protocollen en formulieren. Van hygiëne protocollen en voorbeeldformulieren voor het functioneringsgesprek tot video’s met tips en handige documenten voor praktijkmanagement. Naast de vrije toegang van de toolkit wordt de praktijk op verschillende manieren getriggerd zich verder te verbeteren. Zo ontvangt u regelmatig een advies of tip en worden nieuwe protocollen of formulieren beschikbaar gesteld, bijvoorbeeld om te voldoen aan nieuwe wetgeving zoals de WKKGZ.

Wat biedt een abonnement op Dental Management Toolkit?

Met de Dental Management Toolkit ontvangt u gedurende 365 dagen één gebruikersaccount per praktijk, dat recht geeft op:

      • Toegang tot de afgeschermde Toolkit
      • De mogelijkheid voorbeeld protocollen en formulieren vrij te downloaden en te gebruiken.
      • Het bekijken van (instructie) video’s voor verdere uitleg en achtergronden.
      • Update of aanvulling van protocollen en formulieren en regelmatig nieuwe video’s, adviezen en/of tips.

Tarief

Het tarief voor toegang tot de Dental Management Toolkit bedraagt € 295,00 (exclusief 21% BTW) en kan individueel of per praktijk worden afgesloten. De toegang geldt voor een periode van 1 jaar.

Initiatiefnemers

Dental Management Toolkit is een initiatief van Kuiken Praktijkmanagement en dental INFO. Heeft u vragen? Mail naar info@dentalinfo.nl of bel 06-1498 0141.

Registreren jaarabonnement

Lees meer over Dental Management Toolkit

Lees meer over: Praktijkorganisatie, Producten, Uitgelicht
funktioneringsgesprek

Iedere klacht is een kans om te leren

Jaarlijks nemen duizenden patiënten plaats in de stoel van de mondhygiënist. Dat contact verloopt in verreweg de meeste gevallen naar volle tevredenheid, maar soms gaat er ook wel eens iets mis. Zo’n klacht kan over de behandeling gaan, maar ook over zaken als de facturering of de communicatie. Komen patiënt en zorgverlener er samen niet uit, dan kan de klachtenfunctionaris van skge uitkomst bieden.

Skge staat voor Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg. De meer dan 2.000 mondhygiënisten die als zelfstandige bij de beroepsvereniging NVM-mondhygiënisten zijn aangesloten, zijn ook automatisch aangesloten bij skge. We vroegen aan mr. Jiske Prinsen (directeur/bestuurder skge) en Harma Vos (klachtenfunctionaris) wat skge kan betekenen voor mondhygiënisten en wat de toegevoegde waarde is voor de mondzorg.

Eerst even voorstellen: wat doet skge?

“Skge is een onafhankelijke organisatie die staat voor een laagdrempelige klachtenbemiddeling en geschillenafhandeling”, aldus Jiske. “Dit doen wij voor de bij ons aangesloten huisartsen, apothekers en mondhygiënisten. Deze zorgaanbieders helpen wij om te voldoen aan de verplichtingen die voortvloeien uit de Wkkgz: de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg. Deze wet is bedoeld om tot een snellere en betere aanpak van klachten in de zorg te komen. Idealiter komen patiënt en zorgverlener in onderling overleg tot een goede oplossing. Lukt dit niet, dan kunnen onze klachtenfunctionarissen hen helpen om het gesprek met elkaar aan te gaan en zo het wederzijdse vertrouwen te herstellen. De klachtenfunctionaris vervult dus echt een bemiddelende rol, en biedt geen kant-en-klare oplossing. Zowel de mondhygiënist als de patiënt houden hierin hun eigen verantwoordelijkheid.”

Waarover gaan die klachten zoal?

“Dat kan over alle voorkomende praktijksituaties gaan”, vertelt Harma. “Van bereikbaarheid tot hygiëne, en van de behandelkwaliteit tot de financiële afhandeling.

Wat echter opvalt bij de klachten jegens mondhygiënisten, is dat veruit de meeste klachten over de rekening gaan.

Het liefst heb je natuurlijk dat een patiënt die onvrede eerst bespreekt met de mondhygiënist. Soms is er gewoon een fout gemaakt in de facturering, en die kun je dan gemakkelijk herstellen. In andere gevallen zijn patiënten onaangenaam verrast, omdat zij de systematiek van de factuur niet begrijpen of op een vergoeding door de zorgverzekeraar hadden gerekend. Voor de mondhygiënist is de facturering dagelijkse kost en dus volstrekt helder, maar die duidelijkheid vergeten zij vaak op voorhand te geven aan de patiënt.

Bespreek het gewoon, is ons advies, zoals je ook de behandeling met de patiënt bespreekt.

Wanneer je van tevoren open en helder bent, kost dat veel minder tijd en energie dan wanneer je het achteraf moet rechtzetten.”

Wat kan de mondhygiënist doen als hij of zij een klacht krijgt?

“Probeer het niet meteen op te vatten als persoonlijke kritiek”, adviseert Jiske. “Dat kan best moeilijk zijn als je je vak met de grootste zorgvuldigheid uitoefent, maar iedere klacht is in feite een kans om te leren, en om het een volgende keer anders of beter te doen.

Pak de telefoon en ga in gesprek met de patiënt om goed duidelijk te krijgen wat nu het probleem is.

De patiënt voelt zich dan ook gehoord en dat zet een deur open naar het herstel van vertrouwen. Maak excuses of vraag de tijd om nog ergens over na te denken. Er hoeft niet direct een oplossing gevonden te worden. De klachtenfunctionaris kan je trouwens tips geven over hoe je zo’n gesprek kunt aanpakken. Blijft het een welles-nietes-conflict en dient de patiënt toch een klacht in, dan kan de klachtenfunctionaris proberen te bemiddelen in een procedure van hoor en wederhoor.”

Hoe ziet zo’n bemiddeling eruit?

Harma: “Als klachtenfunctionaris bieden wij een luisterend oor. Wij horen het verhaal van beide kanten aan, als onafhankelijke derde, en proberen zo het perspectief van de andere partij te schetsen. Vaak zijn de gemoederen dan al enigszins bedaard, zodat er ruimte ontstaat voor meer wederzijds begrip. Met enige creativiteit en welwillendheid van beide kanten komt het dan meestal al tot een aanvaardbare uitkomst. Indien onze bemiddeling niet tot een bevredigende oplossing leidt, kan de patiënt terecht bij de Geschilleninstantie Mondzorg (SGIM). De instantie doet een uitspraak die bindend is: partijen kunnen daartegen dus niet meer in beroep gaan. Als een klacht als een geschil wordt behandeld, dan wordt het echt een juridische, schriftelijke procedure van hoor en wederhoor. Het gaat dan niet meer zozeer om het herstel van vertrouwen, maar om een duidelijke, onafhankelijke uitspraak. Beide partijen weten dan waar zij aan toe zijn en kunnen het geschil achter zich laten. Overigens hoeft het vaak niet eens zo ver te komen. Van álle klachten die bij skge worden ingediend, wordt maar liefst 97% al in de klachtfase afgesloten.”

Over hoeveel klachten jegens mondhygiënisten hebben we het eigenlijk?

Jiske: “In 2021 werden er 24 klachten ingediend, in 2022 28 en in 2023 18 klachten. Mogelijkerwijs heeft deze aanzienlijke daling te maken met de toename in het aantal adviesgesprekken dat wij voeren, waardoor meer klachten in een vroeg stadium en in onderling overleg alsnog worden opgelost. Als je zo kijkt naar het geringe aantal klachten dat jaarlijks bij skge binnenkomt, dan doet deze beroepsgroep het erg goed. Achter die ene patiënt die klaagt, staan honderden mensen die heel tevreden zijn. In feite is dat een groot compliment. Je moet een klacht dus niet negeren, maar zeker ook niet overdrijven. Zie het als een aanwijzing om de kwaliteit van zorg nog verder te verbeteren.”

Op welke manier draagt een goede klachtbehandeling dan bij aan de kwaliteit van zorg?

“Skge schakelt veelvuldig met NVM-mondhygiënisten om kennis en informatie te delen, die de beroepsvereniging dan weer terugkoppelt aan haar leden. Wij analyseren trends en ontwikkelingen die uit de klachten naar voren komen, zodat de sector als geheel daarmee zijn voordeel kan doen. Zo heeft NVM-mondhygiënisten tijdens een congres als eens aandacht besteed aan het juiste gebruik van codes in de facturering, omdat meerdere klachten hierover gingen. Enige tijd geleden heeft skge ook een webinar georganiseerd over de omgang met klachten. Die is toen heel goed bezocht en positief ontvangen.”

Als mondhygiënisten hier meer over willen weten, waar kunnen zij dan terecht?

“Op de website www.skge.nl vind je veel tips en adviezen en natuurlijk kun je daarvoor ook terecht bij onze klachtenfunctionarissen. Om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws kun je je abonneren op de nieuwsbrief. We zijn ook actief op sociale media, bijvoorbeeld met een interessante podcastserie op ons Spotify-kanaal. Mondhygiënisten die interesse hebben in een nascholing, kunnen zich bij ons melden. Bij voldoende animo kunnen wij dan een maatwerk programma aanbieden. En ben je zelf al eens geconfronteerd met een klacht en wil je jouw ervaringen delen? Misschien wil je dan wel meewerken aan een podcast waarmee jouw vakgenoten hun voordeel kunnen doen!”

Met Skge stap voor stap naar een oplossing

  1. Probeer eerst zelf het gesprek aan te gaan met de patiënt.
    De ervaring leert dat een 1-op-1 gesprek met de patiënt vaak al veel oplost. Zie je daar tegenop? Skge geeft je graag een paar handige tips.
  2. Komen jullie er samen niet uit?
    Dan kan de klachtenfunctionaris bemiddelen. De skge klachtenfunctionaris luistert goed naar de klacht en vraagt dan aan de mondhygiënist om te reageren. Zo probeert zij over en weer begrip te creëren en het vertrouwen te herstellen.
  3. Leidt de bemiddeling niet tot een oplossing?
    Dan geeft een juridische procedure bij de Geschilleninstantie Mondzorg (SGIM) duidelijkheid. De geschillencommissie geeft een onafhankelijk en onpartijdig oordeel over de klacht. De procedure is laagdrempelig en bindend; beide partijen moeten de uitspraak nakomen.
Lees meer over: Klachten, Opinie, Thema A-Z, Uitgelicht