Uit wetenschappelijk onderzoek¹ blijkt dat interdentaal reinigen met interdentaal borsteltjes (ragers) zeer effectief is.
Indien de ruimte tussen tanden en kiezen groot genoeg is, dan is het te adviseren om deze ruimten te reinigen met een interdentaal borsteltje. Interdentaal borsteltjes zijn effectief in het verwijderen van tandplaque en helpen tandvleesproblemen te voorkomen. Ook helpt het bij vermindering van bloeding bij sonderen en pocketdiepte.
Naast interdentaal borsteltjes zijn er verschillende soorten interdentale hulpmiddelen verkrijgbaar die aanvullend gebruikt kunnen worden voor bijvoorbeeld het verwijderen van etensresten.
Interprox
Voor superieure reiniging van de interdentale ruimten gebruikt u Interprox interdentaal borsteltjes. Interprox biedt een uitgebreide maatvoering en heeft voor ieder gebit een passend borsteltje. Niet voor niets is Interprox de nummer 1* meest verkochte merk rager.
Draad met plastic coating voor bescherming van tandvlees, tanden en dentale implantaten. Zwarte en witte Tynex® borstelharen van hoge kwaliteit om plaque en bloedingen te signaleren.
Lange levensduur
Flexibele plastic hals voor extra bescherming, optimale flexibiliteit en stevige verankering van de draad.
Flexibliteit
De borstel en het handvat zijn flexibel en hebben geen ‘geheugen’ waardoor het gemakkelijk is de borstel in verschillende interdentale ruimten te gebruiken. Interprox Plus is voorzien van een 90° hoek voor moeilijk toegankelijke ruimten achter in de mond.
Comfort en precisie
Anti-slip oppervlak voor optimale precisie en comfort tijdens gebruik.
Hygiëne
Het beschermkapje zorgt voor optimale hygiëne na gebruik en maakt het makkelijk om het borsteltje mee te nemen.
Bronnen:
*IQVIA MAT 2022 gemeten in drogisterij- en apotheekkanaal
¹ Slot D.E. et al. The efficacy of interdental brushes on plaque and parameters of periodontal inflammation: a systematic review: a systematic review: Int. J. Dent. Hygiene: 2008; 6: 253-264
https://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2023/02/Interprox-dentaid-400.jpg230400Redactiehttps://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2016/03/Logo-Dental-info-retina-rev2.pngRedactie2023-03-18 09:33:592023-03-20 12:31:20Effectief reinigen van de interdentale ruimten
Met Payt blijft u ‘in control’ over uw eigen declaraties, facturen en patiëntrelaties. Door de complete software ervaart u het gemak van factoring, maar zonder de nadelen voor u en uw patiënt.
U heeft onze naam vast wel eens voorbij zien komen. Payt: het vriendelijke en voordelige alternatief voor factoring in de mondzorg. Inmiddels hebben meer dan 250 mondzorgpraktijken de weg naar Payt weten te vinden. De meeste van die praktijken maakten daarbij de overstap van factoring naar Payt.
Dat gaf ons ook nog beter zicht op de overeenkomsten en verschillen met factoring, omdat je daar logischerwijs ook mee wordt vergeleken door de nieuwe klanten. Die ervaringen scherpen je ook in het stellen van je doelen en in je communicatie. Over wat je wilt en kunt bieden en waar je voor staat.
Het idee is eigenlijk vrij simpel. Met Payt blijft u ‘in control’ over uw eigen declaraties, facturen en patiëntrelaties. Payt biedt u de meest complete software voor clearing en facturatie zodat u wel het gemak heeft dat u kent van factoring, maar zonder de nadelen voor u en de patiënt.
Automatisering die ontzorgt
Het is natuurlijk best spannend om een bedrijfsproces dat vaak jaren is uitbesteed zelf te gaan doen. Wat komt er bij kijken? Gaat dat wel goed met die grote verzekeraars? Hoeveel en wat voor reacties krijg ik dan binnen van patiënten? En wat verandert er voor onze financiële administratie en ons werkkapitaal?
De opdracht aan onze softwareontwikkelaars was en is simpel. We doen het ook in de mondzorg op de Payt-manier, dus automatiseren waar het kan en persoonlijk waar het moet. Een leidraad die ons al bijna 10 jaar recht houdt in onze productontwikkeling. We willen daarbij feitelijk nog beter ontzorgen dan bij uitbesteden. Door meer automatisch te verwerken, meer inzicht te bieden en meer regelruimte te bieden aan de praktijk, om te doen wat in het belang is van de praktijk en de patiënt.
Hoe dat praktisch werkt?
Nou, door heel veel slimme en gebruiksvriendelijke functies te bieden. Zoals een QR betaalcode en iDeal-link bij iedere factuur en herinnering. Door toegang tot een klantenportaal te bieden, zonder een account te hoeven maken. Door dat je als praktijk zelf in 10 seconden een betalingsregeling aanmaakt voor patiënten. Dat je zelf instelt welke Vecozo retourcodes automatisch mogen worden verwerkt tot een patiënt nota. Dat je met één druk op de knop een rekening aan de patiënt kunt crediteren of een afwijzing kunt herindienen met aanvullingen. Naast de – voor ons – standaardmogelijkheden van Payt van automatisch opvolging van factureren en het uitgebreide dashboard over de openstaande omzet en lopende zaken.
Clearing, maar dan beter dan ooit
We houden van mooie software, het is ons vak. En zoals een tandarts kan genieten van een geslaagde ingreep en een opgeluchte patiënt, kunnen wij dat van slimme nieuwe functies voor de mondzorg. Daarom willen we niet alleen goedkoper en patiëntvriendelijker zijn dan onze concurrenten, maar ook gebruiksvriendelijker, informatiever en beter geïntegreerd met uw praktijksoftware. Denk aan een automatische COV-check, het vermelden van dubieuze debiteuren op de patiëntenkaart of het nog slimmer verwerken van afwijzingen. Met vrijwel alle leveranciers van praktijksoftware kijken we hoe we ervoor kunnen zorgen dat data die van belang is voor clearing en debiteurenbeheer nog beter kan worden uitgewisseld tussen de softwaresystemen. Minder handwerk, meer inzicht en nog meer wow-factor. Dat is het doel waar we vastberaden met onze partners aan werken.
Blije patiënten betalen, het werk echt!
We hebben nauw contact met onze mondzorg klanten. We vragen hoe het bevalt en welke reacties ze krijgen van patiënten. Daarbij valt op dat het aantal vragen van patiënten over facturen echt reuze meevalt en maar een klein deel van de declaraties nagekeken hoeft te worden op basis van de retourberichten. Zeker na de eerste declaratie ronde loopt veruit het meeste gewoon soepel door. Patiënten vinden het fijn dat ze de factuur van de praktijk zelf krijgen, ook niet meer dan normaal eigenlijk. En dat ze zelf met de praktijk kunnen schakelen als er iets mis is met de factuur, de adresgegevens of een verzoek hebben ten aanzien van de betaling. De menselijke maat, gewoon bij de tandarts zelf. Leuk voor de praktijk en de patiënt. En het betaalgedrag van verzekeraars en patiënten? Nou, die is met gemiddeld 12 dagen simpelweg top en ligt ver boven het landelijk gemiddelde.
Podcast Financiële Barometer
Benieuwd naar de waarde van Payt voor praktijken? Jan Willem Vaartjes (tandarts en ondernemer) en Jelger Gustafsson (directeur Payt) gaan erover in gesprek in de nieuwste podcast: De Financiële Barometer: gaat de financiële crisis aan de mondzorg voorbij?
Beluister de aflevering hier of zoek op ‘Paytcast’ in je favoriete podcast app.
De eerste 250 praktijken hebben ons een zee aan ervaring gegeven. En het vertrouwen dat we op de goede weg zijn. We hebben nog een lijst met ideeën hoe we nog beter kunnen worden. Zoals nog mooiere rapportages en nog slimmer afletteren. Maar in de wetenschap dat we nu al een ‘pretty good job’ doen voor de praktijken die met ons werken. Het is heerlijk om vanuit die groeiende en robuuste basis het elke dag een beetje beter te doen!
Benieuwd naar wat u kunt besparen op uw factoringkosten of wat Payt voor uw praktijk kan betekenen?
https://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2023/03/Payt-400-witrand-new-hr.jpg230400anitatesthttps://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2016/03/Logo-Dental-info-retina-rev2.pnganitatest2023-03-17 10:10:482023-03-20 12:31:23Payt Clearing. De meest complete oplossing voor uw mondzorgdeclaraties
Hyaluronzuur is de belangrijkste werkzame stof in Gengigel®, een zeer effectief product voor:
Preventie van tandvleesproblemen
Ondersteuning bij beginnende tandvleesaandoeningen
Nazorg van behandelde tandvleesontstekingen
Wanneer je chloorhexidine eigenlijk nog niet of niet meer wilt adviseren.
Chloorhexidine remt de aanval, doodt bacteriën
Hyaluron versterkt de verdediging, helpt het tandvlees sterk en gezond te maken/houden
Wat is hyaluron?
Hyaluron is een verbinding van bepaalde koolhydraten, die voorkomt in verschillende weefsels en vloeistoffen in ons lichaam. Het wordt al jaren met veel succes gebruikt in de cosmetische en plastische chirurgie. Maar wist je ook dat hyaluron van nature aanwezig in de buitenste lagen van gezond tandvlees?
Hyaluron in Gengigel®
Hyaluron heeft een belangrijke functie bij het herstel van beschadigd tandvlees. Door het gebruik van hyaluron in de vorm van Gengigel® herstelt de verstoring van de structuur van tandvlees. Het gaat zwelling tegen en heeft een bloedstelpende werking (hemostatisch).
Verkrijgbaarheid
Gengigel® is verkrijgbaar als mondspoelmiddel, mondspray en gel bij de zelfstandige drogist (o.a. bij DA, G&W, Drogist Bewust Beter, etc.) en online o.a. op deonlinedrogist.nl
https://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2023/03/Gengigel-spoelmiddel-400.jpg230400Redactiehttps://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2016/03/Logo-Dental-info-retina-rev2.pngRedactie2023-03-16 10:56:332023-03-20 12:31:25Gengigel met hyaluron: wanneer je chloorhexidine eigenlijk nog niet / niet meer wilt adviseren
Smiles met Dentaid in Barcelona: dinsdag 13 juni – zaterdag 17 juni 2023
Altijd al Dentaid in Spanje willen bezoeken? Dat kan als je de tweedaagse cursus inclusief workshops in Barcelona volgt.
Studiereis naar Barcelona voor mondzorgverleners die Dentaid in Spanje willen bezoeken. Dit is een unieke kans om een interessante cursus te volgen en een kijkje te nemen in de fabriek en laboratorium van Dentaid. Ook voor assistenten die werkzaam zijn in de mondhygiënepraktijk. Met diverse Engelstalige sprekers.
Studiereis Smiles in Kroatië: dinsdag 12 september – zaterdag 16 september 2023
Positieve mondgezondheid & duurzaamheid in de praktijk.
Studiereis naar Kroatië voor mondzorgverleners die out of the box denken! Sprekers: Raimond van Duinen en Han Heesen. Vlakbij de historische stad Dubrovnik gaan we op zoek naar een gezonde manier van werken in de praktijk. Interessant voor het hele team!
Bij aanmelding vanaf vier personen krijg je een korting van € 50,- pp.
Dit is een unieke kans om een boeiende cursus op een geweldige locatie te volgen. Ook voor mondhygiënisten die al eerder een cursus van Raimond van Duinen hebben gevolgd!
Sprekers
Dr. Raimond van Duinen – tandarts en expert in biomaterialen
Drs. Han Heesen – tandarts en implantoloog
https://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2023/03/Smiles-world-Kroatie-en-Barcelona.jpg230400Redactiehttps://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2016/03/Logo-Dental-info-retina-rev2.pngRedactie2023-03-15 12:07:262023-03-20 12:31:28Studiereizen Smiles.World naar Barcelona en Kroatië
Door het tekort aan tandartsen in België, waardoor patiënten moeilijk toegang krijgen tot hoogwaardige spoedeisende tandheelkundige zorg, was voor de oprichter van DentUrgent, prof. Geert Hommez, de aanleiding om de nieuwe keten op te richten. DentUrgent streeft naar toegankelijke en kwaliteitsvolle spoedeisende tandheelkundige zorg zeven dagen per week in heel Vlaanderen.
Over de oprichter
Prof. Geert Hommez is een tandheelkundig expert met meer dan 25 jaar ervaring in het vak. Hij heeft zijn carrière gewijd aan het leveren van hoogwaardige tandheelkundige zorg en wordt zeer gerespecteerd in de tandheelkundige gemeenschap vanwege zijn uitzonderlijke vaardigheden en kennis. Hij is professor in de tandheelkunde en was 12 jaar lang professor endodontologie aan de Universiteit Gent. Tijdens zijn ambtsperiode was hij ook teamleider van de universitaire tandkliniek in Gent, waar hij de tandheelkundige spoeddienst coördineerde. Zijn ervaring in deze spoedeisende hulp overtuigde hem ervan dat er meer kan en moet worden gedaan om tandpijn te behandelen, en dat niemand tandpijn zou moeten hebben zonder de juiste dringende behandeling. Met het tandartsentekort in Vlaanderen, dat de komende jaren naar verwachting zal toenemen, is hij er stellig van overtuigd dat er actie moet worden ondernomen om de toegankelijkheid van spoedeisende tandheelkundige zorg te waarborgen. Daarnaast is hij een actieve endodontist en klinisch adviseur van een toonaangevende tandheelkundige organisatie wereldwijd.
Dr. I. Vigder, de medisch directeur van een spoedeisende hulp kliniek in het EMC-ziekenhuis in Rotterdam, zegt:
“Ik ben vaak verrast om patiënten 2-3 uur vanuit België te zien rijden voor een tandheelkundig noodgeval. Ik ben altijd blij om te helpen, maar ik ben blij dat België in België hulp kan krijgen.”
Dr. Ilan Vigder speelde een grote rol in het veranderen van het urgente tandheelkundige landschap in Nederland en als oprichter en medisch directeur van de eerste en grootste spoedeisende tandheelkundige keten van Nederland. Dr. Vigder zal zijn ervaring delen om DentUrgent te ondersteunen in zijn missie om de dringende tandheelkundige zorg in België radicaal te veranderen.
Een organisatie van tandartsen voor tandartsen
DentUrgent is als zodanig een steun voor alle tandartsen in de regio. De nieuwe urgentiedienst stelt de reguliere klinieken in staat om zich te concentreren op geplande behandelingen terwijl calamiteiten worden opgelost door een vertrouwde partij.
Aangesloten tandartsen krijgen van DentUrgent een tandheelkundig rapport waarmee ze de behandeling van de patiënten kunnen opvolgen nadat het urgente probleem is opgelost.
State-of-the-art moderne klinieken en geavanceerde behandelingsprotocollen worden toegepast om effectieve pijnvrije tandheelkunde en snelle pijnverlichting te garanderen.
Afspraken maken gaat gemakkelijk en snel. Geen lange wachttijden aan de telefoon – U kunt direct een afspraak maken online.
Volgens recente gegevens kampt de Belgische tandheelkunde met een tekort aan tandartsen, waardoor het voor patiënten een uitdaging wordt om zelfs regelmatige controles en tandartsen te vinden. De VVE en VBT hebben op zaterdag, zondag en feestdagen van 9.00-18.00 uur een bewonderenswaardige service geregeld, maar door het algemene tekort aan tandartsen voor de wachtdienst is er toch een grote behoefte aan meer hoogwaardige tandheelkundige spoedeisende zorg.
Muriel Dooms van iSmile in Gent zegt:
“DentUrgent is iets waar ik op zat te wachten. Het schema van onze kliniek is zo druk en er komen elke dag nieuwe patiënten bij. Een vertrouwde partij als DentUrgent helpt mijn patiënten om snel een oplossing te vinden voor hun pijn en helpt mijn andere patiënten, zodat ik ze 100% aandacht kan geven voor de geplande controles en behandelingen.”
Ons Doel
het doel van de nieuwe urgentiedienst is om tandheelkundige pijn en ongemak op te lossen en de patiënten snel weer te laten lachen. Na een bezoek aan DentUrgent worden patiënten terugverwezen om hun behandeling voort te zetten bij hun eigen tandarts.
De eerste DentUrgent-locatie zal gunstig gelegen zijn in Gent, België, en zal patiënten zeven dagen per week toegang bieden tot hoogwaardige, betaalbare en snelle tandheelkundige zorg, met langere openingstijden tot in de late uren om diegenen die een dringende behandeling nodig hebben tegemoet te komen. Direct daarna volgen vestigingen in Limburg en Antwerpen.
https://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2023/03/Hommez-Denturgent-400-6.jpg230400Redactiehttps://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2016/03/Logo-Dental-info-retina-rev2.pngRedactie2023-03-14 09:21:392023-03-20 17:05:33De nieuwe urgentiedienst van België opent binnenkort haar deuren op 3 locaties in Gent, Antwerpen en Limburg
Zorg van hoge kwaliteit leveren staat bij veel organisaties centraal. Dat gaat lastig zonder gemotiveerd of zelfs te weinig personeel. Betrokken medewerkers zijn cruciaal voor het functioneren van jouw organisatie. Maar hoe betrek jouw personeel bij wat je doet en wie je bent? We geven je 8 ijzersterkte tips.
Wat is medewerkersbetrokkenheid?
Een van de vragen die leidinggevende zichzelf vaak vragen is “Hoe krijg ik mijn team meer betrokken”. Maar het is eerst belangrijk om te weten wat een medewerker betrokken maakt en wat medewerkersbetrokkenheid is
Medewerkersbetrokkenheid is de mate waarin medewerkers zich verbonden voelen met en geloof hebben in de organisatie waarvoor zij werken. Zij herkennen zich in de waarden en doelstellingen van de organisatie en zetten zich hier ook gepassioneerd en gemotiveerd voor in.
Er is wel een verschil tussen medewerkersbetrokkenheid en medewerkerstevredenheid. Echte betrokkenheid gaat namelijk verder dan een medewerker die prima tevreden is. Medewerkers worden pas betrokken als zij zichzelf mogen en kunnen ontwikkelen en als ze achter de normen, waarden en doelen van het bedrijf staan. Het draait dus om een intrinsieke motivatie en toewijding op de langere termijn.
Het belang van betrokken personeel
Werknemers zijn het hart en de ziel van jouw zorgorganisatie. Als zij enthousiast en betrokken zijn, is de kans groter dat jouw organisatie succesvol is.
Wanneer zij zich ondergewaardeerd voelen, verliezen zij hun interesse en spannen zij zich uiteindelijk minder in. Dit kan destructief voor jouw organisatie zijn. Om je personeel te behouden én te motiveren, is het dus belangrijk om inzicht te hebben in de betrokkenheid van jouw werknemers.
Wat werknemers willen verandert
Tijden veranderen en dus ook de manier waarop werknemers betrokken zijn bij een organisatie. Waar vroeger de drijfveer voor een medewerker lag op ‘zekerheid’ en een ‘baan hebben voor het leven’, kwam langzaam de verschuiving naar het hebben van ‘geld/ status’ en het ‘job hoppen’.
Na coronapandemie zien wij weer een nieuwe trend, medewerkers willen tegenwoordig een ‘impact’ maken en zijn meer gefocused op ‘netwerken’ en relaties opbouwen.
Deze betrokken (geëngageerde) medewerkers werken dus niet alleen meer voor een salaris of een promotie. Ze zijn echt verbonden met de organisatie en geven om hun werk en collega’s.
💡Hier moet je als organisatie op inspelen. En je kunt je nu dus gelijk afvragen, heeft mijn organisatie de juiste waarde en doelstellingen waarmee een medewerker zich verbonden kan voelen? En ….. voel ik me verbonden met de waarde en doelstellingen van mijn organisatie?
Niveaus van medewerkersbetrokkenheid
Even wat theorie….er zijn 3 niveaus van medewerkersbetrokkenheid.
Actief betrokken (geëngageerde) medewerkers, niet betrokken (niet-geëngageerde) medewerkers en medewerkers die actief niet betrokken (actief niet-geëngageerd) zijn.
Actief betrokken medewerkers
Dit zijn werknemers die geïnvesteerd in en gepassioneerd zijn over hun werk en het bedrijf. Ze willen hun werkgever naar succes leiden met hun productiviteit en hoge prestaties.
Betrokken medewerkers geloven in de ‘klant eerst’-filosofie van hun bedrijf. Ze tonen leiderschap, enthousiasme, creativiteit, ambitie, vasthoudendheid en een sterke arbeidsethos.
Bieden creatieve ideeën aan om de bedrijfsvoering te verbeteren.
Nemen initiatieven die het bedrijf ten goede komen.
Ondersteunen de visie en overtuigingen van het bedrijf.
Zijn trots op het bedrijf waarvoor zij werken.
Overtreffen de verwachtingen.
Creëer banden binnen het bedrijf en motiveren collega’s.
Zijn veerkrachtig wanneer ze worden geconfronteerd met obstakels en werkdruk.
Zorgen voor een positieve kijk op de toekomst van het bedrijf.
Niet betrokken medewerkers
Dit zijn werknemers zijn emotioneel losgekoppeld van hun werk en werkplek. Omdat hun eisen niet adequaat worden beantwoord, investeren ze alleen uren in hun baan, niet in hun passie of gedrevenheid. Denk aan een werknemer die zijn werk afmaakt maar alleen wordt gemotiveerd door verantwoordelijkheid en een maandsalaris. Een niet betrokken werknemer zal er voor kiezen om niet op te vallen en veeleisende taken af te wijzen.
Voeren het absolute minimum uit om te overleven.
Doen geen aanbevelingen om processen te verbeteren.
Houden niet van verandering of groei.
Zullen de organisatie voortdurend bekritiseren of ongeïnteresseerd raken.
Zijn terughoudend om verder te gaan dan hun taken en verantwoordelijkheden.
Respecteren de doelen en doelstellingen van het bedrijf niet.
Werken het liefst alleen en zijn geen teamplayer.
Actief niet betrokken medewerkers
Deze werknemers zijn niet alleen ontevreden op het werk maar zijn ook teleurgesteld dat hun eisen niet worden beantwoord. Deze werknemers ondermijnen mogelijk elke dag de inspanningen van hun gemotiveerde collega’s.
Een werknemer die actief niet betrokken is, verspilt tijd met het bekritiseren van andere collega’s, lopende projecten, het management, enz. Misschien willen ze hun dienstverband bij het bedrijf zelfs wel beëindigen.
Maken d.m.v. hun uitspraken duidelijk dat zij niet voor de organisatie willen werken.
Saboteren inspanningen van hun team, management, collega’s en het bedrijf.
Claimen krediet voor andermans werk.
Geven eigen slechte prestaties de schuld van bijv. een gebrek aan middelen.
Zijn openhartig over de problemen met het bedrijf.
Verspreid schadelijke informatie over de organisatie buiten het werk om.
Zijn niet ontvankelijk om te leren of groeien.
Klagen over de tekortkomingen van een organisatie i.p.v. oplossingen aan te dragen.
Zijn geen teamspelers.
Slechte medewerkersbetrokkenheid kan leiden tot verloop!
Een belangrijke trend en uitdaging voor organisaties is het betrokken houden van medewerkers binnen een organisatie. In Nederland gaat het slecht met de medewerkersbetrokkenheid. Maar 1 op de 8 mensen is nog echt betrokken bij zijn of haar werk en door de krapte op de arbeidsmarkt is het nu (nog) makkelijker om van baan te veranderen.
Het is daarom belangrijk dit probleem structureel aan te pakken, anders kan dit leiden tot een hoog verloop.
Verloop kost veel geld
Het lijkt onschuldig als er een medewerker vertrekt, jammer van de kennis en kunde. Echter heeft het verloop ook impact op de kosten, de servicekwaliteit en je geloofwaardigheid. Het vervangen van een medewerker veel werk en kost gemiddeld 20% van zijn of haar jaarsalaris! Er moet een vacature worden uitgezet, vervanging worden gezocht en een exitgesprek worden gehouden. Indien er niet op tijd een vervanger is, geeft dit ook nog eens extra druk bij overig personeel. Daarnaast gaat er veel tijd zitten in het inwerktraject van de nieuwe medewerker dat het beste ondersteund worden door een effectief onboarding programma.
💡 Hoe staat het met het personeelsverloop in jouw organisatie? Vragen die jij jezelf nu al kunt stellen zijn: Werf ik de juiste mensen? Zorg ik voor een warm welkom en een goede onboarding voor nieuwe medewerkers? Luister ik voldoende naar mijn medewerkers? Weet ik wat mijn medewerkers motiveert? Geef ik voldoende feedback?
Waar wordt voornamelijk veel over geklaagd bij zorgorganisaties?
Bij zorgorganisaties ziet MedicPlek dat er het meeste wordt geklaagd over de onduidelijke onderlinge communicatie. Er ontstaan irritaties op de werkvloer als er mededelingen worden gedaan die niet iedereen bereiken. Dit komt vaak omdat er te veel verschillende tools worden gebruikt zoals e-mail, WhatsApp, nieuwsbrief, whiteboard, post-it notes en part-time werk. Veel wordt tussen het werk even tussen neus en lippen verteld en aangezien er veel met parttimers wordt gewerkt, is niet iedereen die dag aanwezig waardoor veel nieuwtjes worden gemist. Dit werkt irritatie en ontevredenheid op en geeft dus uiteindelijk minder binding met de organisatie.
Daarnaast wordt er ook geklaagd over: onduidelijke rolverdelingen en verantwoordelijkheden, gebrek aan transparantie, hoge werkdruk, slechte werk/ privé balans, constant veranderende prioriteiten, training en persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden en vriendjespolitiek.
💡 Vraag jezelf eens af waarover jouw medewerkers klagen. Willen zij aandacht? Is het een uitlaatklep en zoeken zij erkenning? Is het verzet tegen verandering? Willen zij meer betrokken worden? Is er daadwerkelijk iets mis en is het geklaag terecht?
Wat zijn de gevolgen voor de organisatie
Een lage medewerkersbetrokkenheid heeft gevolgen op bijna alles binnen je bedrijf. Onbetrokken medewerkers kunnen zorgen voor:
Slechte sfeer in de praktijk/ organisatie
Meer ziekteverzuim
Meer verloop
Medewerkers zijn minder productief
Patiënten/ klanten zijn minder tevreden
💡 Voor veel praktijken klinkt dit waarschijnlijk gek, maar zet je patiënt even op de tweede plaats. Wanneer je te maken hebt met onbetrokken medewerkers, is dat je eerste prioriteit.
Betrokken medewerkers zijn:
Zijn loyaler en verlaten minder snel je organisatie waardoor je minder ongewenst verloop hebt.
Goed voor de team spirit. Een betrokken medewerker toont initiatief en helpt graag een ander wanneer er bijv. ingevallen moet worden.
Melden zich minder vaak ziek omdat ze gelukkiger zijn.
Presteren beter door hun positieve houding en zorgen voor tevreden patiënten/ klanten en dus meer omzet.
Ondernemingen met sterk betrokken medewerkers presteren 147% beter dan hun concurrenten, gekeken naar de winst per aandeel.
Hoe kan ik de betrokkenheid van mijn medewerkers vergroten?
Tip 1. Informeer duidelijk hoe het gaat met de organisatie
Elke medewerker in jouw bedrijf is belangrijk en wil er toe doen. Laat je personeel daarom geregeld weten wat er speelt binnen de organisatie.
Wees helder in het communiceren van resultaten, doelen en toekomstplannen. Wanneer medewerkers geen idee hebben hoe het met hun werkgever gaat en wat er in de komende tijd zal gebeuren, ontstaat een afstand. Hierdoor neemt hun betrokkenheid af.
Tip 2. Laat medewerkers meedenken
Zijn er bepaalde vraagstukken op organisatieniveau waar je een juiste oplossing voor zoekt? Vraag medewerkers om mee te denken. Wanneer je samen naar een probleem kijkt, ontstaat er onderling een andere dynamiek. Door deze brede en inclusieve aanpak creëer je betrokkenheid, draagvlak en verhoog je de betrokkenheid.
Tip 3. Erken en waardeer je medewerkers ⇒ wees betrokken
Niemand wil als eennummer behandeld te worden. Medewerkers die merken dat hun leidinggevende, manager of directeur ook geïnteresseerd is in hen als persoon, voelen meer betrokkenheid. Zorg er daarom voor dat je je medewerkers leert kennen en dat je geregeld een compliment, schouderklopje of bedankje geeft. Let ook goed op de balans die medewerkers tussen werk en privé ervaren.
Tip 4. Geef medewerkers verantwoordelijkheid en vrijheid
Je laat waarschijnlijk een hele hoop potentieel onbenut. Vertrouw meer op je medewerkers en laat ze meer zelfstandige besluiten nemen. Misschien kiezen ze niet voor de aanpak die jij zelf in gedachten had, maar hoe meer vertrouwen en verantwoordelijkheid je medewerkers geeft, hoe beter zij hun best zullen doen zich te bewijzen en jouw verwachtingen waar te maken.
Tip 5. Geef het juiste voorbeeld
Wil je meer betrokken medewerkers? Begin eerst bij jezelf! Zoals eerder beschreven gaat het bij medewerkersbetrokkenheid juist om de intrinsieke motivatie. Als leidinggevende ben jij hét voorbeeld voor medewerkers en ervaren zij jou als één van de belangrijkste factoren hoe zij hun werk ervaren. Als jij zelf dus al niet precies weet waarvoor je het allemaal doet, hoe moeten jouw medewerkers dat dan wel weten?
Dus hoe meer jij als leider of manager betrokken bent, des te beter kun jij een betrokken team creëren.
Tip 6. Bied groei- en ontwikkelmogelijkheden
Organisaties zijn continu in beweging en dit biedt volop kansen voor medewerkers om door te groeien en zichzelf te ontwikkelen. Hierbij gaat het niet alleen om promotie en salarisverhoging. Het gaat ook over het voeren van eerlijke gesprekken met werknemers over wat ze echt willen. Dus toont iemand interesse in een leidinggevende functie of een opleiding, praat erover en kijk wat de mogelijkheden zijn. Hierdoor zorg je er mede voor dat waardevolle medewerkers je organisatie niet verlaten.
Tip 7. Bevorder conflicten (ja echt!)
Het klinkt vreemd, maar bevorder conflicten. Voor productieve conflicten moet er binnen een team wel vertrouwen zijn. Als er geen vertrouwen in elkaar is, is er angst voor conflicten en confrontaties. Dit zorgt ervoor dat kritieke of controversiële onderwerpen niet op de agenda komen, of men niet vecht voor het grote organisatiebelang.
Zorg er dus bij besluitvormingen voor dat alle betrokken teamleden hun meningen geven en dat conflicterende meningen en perspectieven worden besproken. Pas wanneer alle teamleden zijn of haar standpunten hebben geuit, kan een team met vertrouwen een besluit nemen.
Tip 8. Vier successen
Hoe groot of klein de successen zijn, het is belangrijk deze te vieren. 65,8 % van werkend Nederland vindt dat successen op het werk benoemd en gevierd moeten worden. Door niet stil te staan bij behaalde prestaties en het vieren hiervan loop je een aantal positieve uitkomsten mis. Het geeft jouw medewerkers namelijk meer werkplezier, het draagt bij aan persoonlijke groei, het motiveert en zorgt voor een goede sfeer en een sterk team.
Zelf aan de slag met jouw medewerkersbetrokkenheid!
Door te investeren in betrokken medewerkers creëer je meer kwaliteit op de werkvloer waardoor jouw patiënt of klant uiteindelijk profiteert.
Bereik, verbind en betrek al jouw medewerkers via één centraal platform. MedicPlek is hét digitale platform voor zorgprofessionals om jou te helpen bij het creëren van betrokken medewerkers.
💡 Maak gebruik van een werknemersbetrokkenheidenquête om jouw organisatie en medewerkers in kaart te brengen.
MedicPlek helpt bij het betrokken houden van jouw medewerkers
MedicPlek zorgt voor meer verbinding binnen de organisatie. Leuke, laagdrempelige en gebruiksvriendelijke manier van communiceren op een manier die we vandaag de dag al gewend zijn in onze privé situaties (social media, WhatsApp, etc.)
Met MedicPlek bereik je iedere medewerker in één keer. Alles op één plek betekent dus geen irritaties meer en creëert overzicht!
Via MedicPlek kun je vragen via uitzetten m.b.t. medewerkersbetrokkenheid of MTO. Laagdrempelig, digitaal, mobiel, anoniem mogelijk en gebruiksvriendelijk
Heb jij een eigen zorgpraktijk en wil jij ook meer structuur en het (werk)plezier verhogen?
Nu heb je de mogelijkheid om met een gratis training te ontdekken hoe je jouw praktijk weer soepel kan laten functioneren.
De patiëntengroep van senioren groeit snel. Verpleeghuizen zijn verplicht professionele tandheelkundige zorg aan te bieden. Veel tandartsen hebben al patiënten in verpleeghuizen ter plaatse kunnen behandelen dankzij BPR Swiss draagbare tandheelkundige apparaten, waarbij ze dezelfde service bieden als in de praktijk.
Ouderen hebben steeds meer eigen tanden en worden vaak voorzien van complexe rehabilitaties (Gassmann et al. 2021). Door het toegenomen aantal eigen tanden en tegelijkertijd de meestal sterk beperkte mobiliteit of dementie, neemt de behoefte aan mobiele tandheelkundige behandeling bij oudere patiënten in Nederland en in heel Europa toe. De huidige vijfde Duitse studie naar mondgezondheid
(DMSV) laat, in tegenstelling tot de jongere leeftijdscohorten, een opeenhoping van ziekten en problemen in de leeftijdsgroep van 75 tot 100 jaar zien. Een belangrijke reden: tandprofylaxe wordt bij de meeste bewoners van bejaarden en verzorgingstehuizen nog sterk verwaarloosd, en ouderen gaan vaak alleen voor noodgevallen naar de tandarts.
Mobiele seniorentandheelkunde heeft al veel bereikt
Enerzijds blijkt uit deze feiten dat er nog veel uitdagingen moeten worden aangepakt. “De omstandigheden in bejaardentehuizen zonder mobiele tandarts zijn soms catastrofaal”, zegt specialist in tandheelkunde Dr. Erhard Sayk (Kiel, Duitsland). Anderzijds hebben mobiele tandartsen, ondersteund door BPR Swiss, in de afgelopen jaren al veel tandheelkundige leemten kunnen opvullen, zoals Dr. Eric Develey (La Chaux-de-Fonds, Zwitserland) bevestigt: “Ik bezoek
sinds 1995 bejaardentehuizen met een draagbare behandeleenheid van BPR Swiss. De ontwikkeling van de laatste 25 jaar is fascinerend om te zien. Natuurlijk moet de ontwikkeling doorgaan, vooral voor ons tandartsen, maar vergeleken met vroeger zijn veel meer tandartsen mobiel.”
Behandelingen op hoog niveau, ondersteund door BPR Swiss
Al 25 jaar ontwikkelt BPR Swiss zijn mobiele tandheelkundige units voortdurend om behandelingen buiten de praktijk zo efficiënt en comfortabel mogelijk te maken voor de gebruiker en de patiënt. “Ik ben altijd zeer tevreden geweest over mijn BPR Swiss unit en heb in meer dan 20 jaar nog geen enkele storing gehad. De prestaties en het comfort van de huidige BPR Swiss units zijn echter indrukwekkend,” aldus Dr. Develey. Dit wordt ook bevestigd door Prof. Dr. Gassmann
(Praxishochschule Köln, Duitsland): “Wat voor ons belangrijk is in een mobiele eenheid is in de eerste plaats handige transporteerbaarheid, gemakkelijke montage, solide constructie, hygiënische mogelijkheden en, het allerbelangrijkste, hoge prestaties tijdens de behandeling. Met de Smart-Port, die ons soms doet vergeten dat het om een mobiele eenheid gaat, zitten we heel dicht bij het optimum.”
Passende tandheelkundige behandelingen voor alle patiëntengroepen
BPR Swiss draagbare tandheelkundige apparaten zijn toonaangevend in de wereld dankzij de hoogste kwaliteit, de beste prestaties en het gemakkelijkste transport. Hiervan profiteren zowel tandartsen, mondhygiënisten als patiënten, zoals Dr. Robeir Saliba (Stockholm, Zweden) bevestigt: “Flexident is een van de toonaangevende bedrijven in Zweden die sinds de oprichting in 2009 een revolutie heeft teweeggebracht op de markt voor mobiele tandheelkunde. Door dit te doen, heeft
de BPR Swiss Smart-Port ons in staat gesteld een categorie patiënten te bereiken die anders geen kans zou hebben op een goede en voortdurende tandheelkundige behandeling. Met zijn efficiëntie, transportgemak en betrouwbare functionaliteit heeft het ons in staat gesteld een brede en patiëntveilige tandheelkunde te bieden die gelijkwaardig is aan die in traditionele tandartspraktijken.”
https://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2021/11/Praxis-Behandlung_Netherlands_400x230px.jpg230400Redactiehttps://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2016/03/Logo-Dental-info-retina-rev2.pngRedactie2023-03-04 10:17:262023-03-06 12:54:19Patiëntengroep senioren groeit: het loont om mee te doen
Elysee Dental heeft groots ingekocht en doet een speciaal aanbod: Medit I700 of Medit I700 Wireless intra orale scanner inclusief training en 3 jaar garantie voor 13.500 euro, excl btw. Tegen een meerprijs van 2.400 euro ontvangt u er een laptop bij.
De Medit i700 is een geavanceerde, volledig open intraorale scanner.
De Medit i700 wordt geleverd met Medit Link, een digitale workflow software waarmee gebruikers scangegevens en orders kunnen beheren, dit om hen te helpen de tandheelkundige workflow efficiënt te houden.
Medit I700 wireless
Scan moeiteloos interproximale gebieden zonder bewegingsbeperkingen door draden.
Geniet van de hoge snelheid en soepele scanervaring van Medit’s bestseller I700. Scangegevens die met de Medit i700 wireless zijn gemaakt, kunnen via Medit Link aan de workflow van diverse solution providers worden gekoppeld. Scan tot 30 cases met 1 batterij!
Met Maxcem Elite Universal of Maxcem Elite Chroma Universal heeft u altijd het juiste zelf-etsende en zelf-adhesieve universele cement voorhanden dat nodig is om aan al uw indirecte restauratiebehoeften te voldoen.
Vereenvoudig het beheer van uw voorraad en blijf uw favoriete cementeringstechniek gebruiken met Maxcem Elite Universal en Maxcem Elite Chroma Universal. Het enige cement dat nodig is om aan al uw indirecte restauratiebehoeften te voldoen, met universele veelzijdigheid, hoge hechtsterkte, voorspelbare verwerking en uitzonderlijk gebruiksgemak.
Universele compatibiliteit
Hou het simpel met slechts één cement voor uw indirecte restauraties. Maxcem Elite en Maxcem Elite Chroma zijn compatibel met alle* tandheelkundige substraten en indirecte restauraties in het front en in de posterieure zones, inclusief keramiek, CCM’s, metalen restauraties evenals CAD/CAM-materialen en zirkonium.
Verhoog de hechtingskracht
Als zelfetsend en zelfadhesief cement biedt Maxcem Elite Universal composietcement een uiterst betrouwbare hechting in vergelijking met andere toonaangevende adhesieve cementen, zowel in droge als vochtige omgevingen.
Slim en eenvoudig
Het overtollige materiaal verwijderen is heel eenvoudig dankzij het One-peel™ reinigingssysteem. Maxcem Elite Chroma heeft bovendien een roze chromatische indicator die langzaam oplicht om het optimale moment aan te geven waarop het overtollge cement verwijderd kan worden.
Langdurige esthetiek
Maxcem Elite Universal en Maxcem Elite Chroma Universal bieden langdurige kleurstabiliteit en uitzonderlijke esthetiek. Met een gepatenteerd en bewezen redox-initiatorsysteem dat ook bij NX3™ wordt gebruikt, zijn kleurveranderingen in de loop van de tijd vrijwel onmerkbaar.
*Alle of een deel van de indirecte restauraties (inlay, onlay, veneer, kronen [inclusief kroonrestauraties tot implantaatabutments] brug-, post-, anterieure of posterieure composiet-, keramiek-, PFM-, metaalrestauraties en CAD/CAM-restauraties). Gegevens in bestand. Maxcem Elite is een gedeponeerd handelsmerk van Kerr Corporation. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars.
De open softwarearchitectuur biedt meer flexibiliteit in de implantaatworkflow, waardoor practici standaard STL / PLY datasets rechtstreeks kunnen importeren in CS Imaging software vanaf elke intra-orale scanner.
G-ænial A’CHORD blinkt uit in zijn non-stickiness, heeft een hoge polijstbaarheid en kan met zijn 5 standaard kleuren alle 16 klassieke Vita-kleuren dekken. Het product is de ideale mix van eenvoud, esthetiek en technologie.
G-ænial A’CHORD van GC
Eenvoudig in gebruik
G-ænial A’CHORD zorgt voor een consistent vereenvoudigd gebruik, of u nu met een handinstrument of met een penseel werkt. Het product is erg gebruiksvriendelijk dankzij het niet-klevende Biss-MEPP monomeer en de geoptimaliseerde vulmonomeercombinatie van onze FSC- en HPC-technologieën.
Natuurlijke fluorescentie
G-ænial A’CHORD creëert een prachtig onzichtbaar en natuurlijk fluorescerend eindresultaat onder alle lichtomstandigheden, inclusief black light, wat de patiënten een echte zelfverzekerde glimlach geeft.
Alle kleuren met slechts 5 standaardkleuren laten matchen? Dat kan met G-ænial A’CHORD!
Bekijk deze video en ontdek het zelf.
Gratis praktijktraining van GC
Penseeltechniek met composiet: cusp-by-cusp
GC ontwikkelde deze nieuwe workshop om precieze occlusale anatomie te bereiken op een voorspelbare en controleerbare modelleertechniek, de cusp-by-cusp techniek genaamd.
Bij deze techniek wordt knobbel voor knobbel de occlusale caviteit in het posterieure gebitselement gerestaureerd met G-ænial A’CHORD.
Leerdoelen van deze workshop:
• het zich eigen maken van een eenvoudig polijstsysteem
• het zich eigen maken van de penseeltechniek
• toepassen van de cusp-by-cusp techniek in de posterieure zone
• kennismaken en toepassen van glasvezel versterkt composiet voor grote restauraties (everX Flow)
• tips & tricks
Wilt u een gratis sample ontvangen? Contacteer één van onze GC Product Specialists. Ze brengen de sample bij u langs en geven met plezier een korte demo!
https://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2022/02/G-aenial-ACHORD-van-GC.jpg205399Redactiehttps://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2016/03/Logo-Dental-info-retina-rev2.pngRedactie2023-02-28 09:06:402023-03-06 12:56:03Met de 5 standaard kleuren van G-ænial A’CHORD dek je alle VITA-kleuren
Stel je een team voor, dat vooral oplossingen aankaart in plaats van problemen. En waarbij regelzaken niet meer op jouw bord liggen, maar veelal door jouw team worden opgepakt. Wil jij dat ook bereiken? Bekijk dan de online cursus Leren delegeren.
Bekijk een preview video:
Wil en moet je alles zelf oplossen? Draait de praktijk door zonder jouw aanwezigheid?
Deze cursus is eenvoudig online te volgen en gidst jou in 7 video’s door een doelgericht leerproces zodat je meer gaat delegeren om niet meer alle problemen zelf op te lossen. Dit levert een ‘win – win – win’ situatie voor jou, je team en je praktijk.
Volg de online cursus
Online cursus die gemakkelijk in eigen tijd te volgen is
Met 7 video’s, 6 opdrachten en 1 werkboek
To-the-point video’s die jou triggeren
Met een praktisch werkboek om zelfstandig jouw verbeterpunten te inventariseren
Dental Management Toolkit: online protocollen, video’s en tips
Het management van een praktijk vraagt net zo veel passie en gedrevenheid als de uitoefening van uw vak als tandarts of mondhygiënist. Voor veel praktijken is het een uitdaging om het praktijkmanagement – het ‘smeermiddel’ binnen een praktijk – net zo goed uit te voeren als de zorgverlening aan de patiënt. De Dental Management Toolkit helpt u hierbij met protocollen, video’s en tips.
“Het wiel is vast al uitgevonden, maar niet bij mij bekend”
Iedere praktijk heeft grotendeels te maken met dezelfde vragen en problemen op management gebied. Vanuit onze ervaring bij veel praktijken kunnen we gericht adviseren en oplossingen aandragen. Met de Dental Management Toolkit worden de kennis én praktische oplossingen op een laagdrempelige manier beschikbaar gesteld voor praktijken. Deze toolkit is bedoeld voor alle praktijken – van klein tot groot – die continu willen verbeteren en daarvoor praktische oplossingen aangedragen willen krijgen.
Toegang
U heeft gedurende 365 dagen toegang tot de Dental Management Toolkit na eenvoudige aanmelding. Via deze online omgeving heeft u vrije toegang tot veel voorbeeld protocollen en formulieren. Van hygiëne protocollen en voorbeeldformulieren voor het functioneringsgesprek tot video’s met tips en handige documenten voor praktijkmanagement. Naast de vrije toegang van de toolkit wordt de praktijk op verschillende manieren getriggerd zich verder te verbeteren. Zo ontvangt u regelmatig een advies of tip en worden nieuwe protocollen of formulieren beschikbaar gesteld, bijvoorbeeld om te voldoen aan nieuwe wetgeving zoals de WKKGZ.
Wat biedt een abonnement op Dental Management Toolkit?
Met de Dental Management Toolkit ontvangt u gedurende 365 dagen één gebruikersaccount per praktijk, dat recht geeft op:
Toegang tot de afgeschermde Toolkit
De mogelijkheid voorbeeld protocollen en formulieren vrij te downloaden en te gebruiken.
Het bekijken van (instructie) video’s voor verdere uitleg en achtergronden.
Update of aanvulling van protocollen en formulieren en regelmatig nieuwe video’s, adviezen en/of tips.
Tarief
Het tarief voor toegang tot de Dental Management Toolkit bedraagt € 295,00 (exclusief 21% BTW) en kan individueel of per praktijk worden afgesloten. De toegang geldt voor een periode van 1 jaar.
Initiatiefnemers
Dental Management Toolkit is een initiatief van Kuiken Praktijkmanagement en dental INFO. Heeft u vragen? Mail naar info@dentalinfo.nl of bel 06-1498 0141.
https://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2022/11/Kwaliteitssysteem-repeterende-taken-automatiseren-400.jpg230400Anita test Testhttps://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2016/03/Logo-Dental-info-retina-rev2.pngAnita test Test2023-02-27 09:00:592023-03-06 12:56:37Online cursus: Leren delegeren
De praktijk is klaar voor de toekomst met de Mini View 2.0. Met de IQ-imaging plates, VistaSoft AI-functies, Smart reader en Easy-feed invoersysteem, digitaliseer je imaging plates sneller dan ooit met de betrouwbare superieure beeldkwaliteit die je gewend bent.
Extra intelligente functies
Hoogste beeldkwaliteit, flexibiliteit bij alle intraorale formaten en efficiënte en eenvoudige bediening bij het digitaliseren van imaging plates – de VistaScan Mini View van Dürr Dental is al lang bekend! Nu voegt zijn opvolger, de VistaScan Mini View 2.0, extra intelligente functies toe aan deze vertrouwde sterke punten en maakt tandartspraktijken zo geschikt voor intraorale röntgenfoto’s van de toekomst.
Het praktijkteam profiteert vooral van de uitgebreide softwarefuncties van de meegeleverde VistaSoft-software. Door gebruik te maken van kunstmatige intelligentie helpen ze de toch al simpele scanprocedure te optimaliseren:
Automatische beeldrotatie, automatische herkenning van de zijdelingse belichting en automatische imaging-plate kwaliteitscontrole (in combinatie met VistaScan IQ plates) maakt de workflow efficiënter en bespaart zo waardevolle werktijd.
Grote glazen touchscreen
Het grote glazen touchscreen met hoge resolutie van de VistaScan Mini View 2.0 zorgt voor een bijzonder comfortabele bediening en met behulp van het Easy Feed-concept kunnen imaging plates van alle intraorale formaten (S0-S4) sneller dan voorheen worden ingevoerd.
Opgeteld resulteert dit in een workflow voor het praktijkteam waar het graag op kan vertrouwen: stabiel, tijdbesparend, eenvoudig te bedienen – en dit alles met de gebruikelijke uitstekende beeldkwaliteit.
Ledverlichting aanpassen aan praktijkkleur
Een extra feature is de ledverlichting, deze kan bijvoorbeeld aangepast worden naar uw eigen praktijkkleur.
Duurzaam
Misschien wel belangrijker dan ooit: naast nieuwe functies en bedieningsvoordelen overtuigt de VistaScan Mini View 2.0 ook door zijn duurzaamheid.
Het elektriciteitsverbruik is ca. 40 procent lager in vergelijking met het voorgaande model. Daarnaast zal de productie van de opslagfoliescanner in de nabije toekomst CO2-neutraal zijn.
Een prettig anesthesie alternatief voor de patiënt is intraligamentaire anesthesie waarbij een gebitselement direct en volledig kan worden verdoofd. Kulzer heeft de Sopira ® Citoject N op de markt gebracht die een perfecte balans faciliteert: veilige hantering en nauwkeurig werken. Met verlengde garantie, verlaagde aankoopprijs en actie: bij aankoop Sopira Citoject N ontvangt u gratis 4 dozen Sopira naalden.
Infiltratieanesthesie en geleidingsanesthesie
Infiltratieanesthesie is de meest toegepaste vorm bij behandeling in de bovenkaak. Het anestheticum verspreidt zich door diffusie in het omringende weefsel tot het de zenuwuiteinden heeft bereikt. Deze anesthesiemethode kan niet worden gebruikt voor mandibulaire toepassingen, omdat door de hogere botdichtheid van de onderkaak er een onvoldoende adequate verdoving bereikt wordt. In dergelijke gevallen kan beter geleidingsanesthesie van de n. alveolaris inferior worden toegepast. Bij die methode wordt het lokale anestheticum nauwkeurig vlakbij de zenuwstam ingespoten, waardoor de geleiding van pijnprikkels uit het gehele behandelingsgebied distaal van het injectiepunt blokkeert.
Intraligamentaire anesthesie (ILA): Comfortabel voor u en uw patiënt
Een prettig alternatief voor de patiënt is intraligamentaire anesthesie (ILA). Door de werkzame stof direct in de parodontale spleet te injecteren, kan een afzonderlijk gebitselement direct en volledig worden verdoofd. Hierdoor kunt u in meerdere kwadranten tegelijk werken en heeft de patiënt minder (lang) last van een verdoofd gevoel. Door de kleine hoeveelheid anesthesie (0,18 ml per wortel) die nodig is, is deze anesthesievorm eveneens zeer geschikt voor risicopatiënten.
SOPIRA Citoject
Al 40 jaar is de SOPIRA Citoject een begrip als het gaat om intraligamentaire anesthesie. Sinds eind 2022 heeft Kulzer de vernieuwde Citoject op de markt gebracht, genaamd Sopira Citoject N. De perfecte balans faciliteert een veilige hantering en nauwkeurig werken. Door het ingebouwde klikmechanisme wordt een vaste hoeveelheid anesthesievloeistof gedoseerd. De Citoject N is exclusief verkrijgbaar in een geheel RVS-uitvoering. Andere verschillen met de eerdere versie zijn dat de garantie is verlengd van 1 naar 2 jaar en dat de aankoopprijs fors verlaagd is!
Speciale naalden voor intraligamentaire anesthesie
Daarnaast heeft Kulzer speciale naalden voor intraligamentaire anesthesie. De naalden hebben naast een 3-voudige facetslijping, een kortere bevel die beschadiging van het ligament voorkomt. De naalden zijn 30G dik en 12 mm of 16 mm lang.
Alle voordelen op een rij
Gebruiksvriendelijke “draai en klik-sluiting”.
Standaard wordt de Citoject N met een gebogen voorstuk geleverd – deze heeft namelijk de gewenste 30° insteekhoek. Het buigen van naalden en daarmee naaldbreuk wordt geminimaliseerd en een element in de molaarstreek is beter bereikbaar.
Met het hefboompje is de plunjer eenvoudig terug te trekken. Anesthesiecarpules zijn snel te wisselen en de plunjer blijft niet in de anesthesiecarpule steken als de spuit wordt geopend.
Omdat de klikhendel in het midden van de Citoject N zit, ligt de spuit stabiel in de hand.
Door de voorgevormde klikhendel ligt de vinger stabiel en kan deze gecontroleerd bewogen worden.
De rvs-spuit kan onbeperkt worden gereinigd en gesteriliseerd, samen met alle andere rvs-instrumenten in uw praktijk
Hoogwaardige kwaliteit en duurzaamheid, met 2 jaar garantie op uw Citoject N.
De goed voelbare weefselweerstand voorkomt te snel injecteren
https://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2023/02/Sopira-Citoject-N.jpg230400Redactiehttps://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2016/03/Logo-Dental-info-retina-rev2.pngRedactie2023-02-17 11:26:282023-02-20 14:41:01SOPIRA® Citoject N – Dé eerste keus, voor intraligamentaire anesthesie
AVS-Radiant helpt medische professionals veilig te kunnen (blijven) werken met straling. U volgt bij ons de wettelijk verplichte nascholingen stralingsbescherming online als e-learning op een moment dat het u uitkomt. Het is volledig aan u, wanneer en waar u de nascholing volgt. U kunt ook tussentijds uitloggen en op een later moment verder gaan. Wanneer u de e-learning, met een positief resultaat, heeft afgerond ontvangt u een certificaat.
Volgt u de nascholingen van AVS-Radiant dan voldoet u in één keer aan de nascholingsverplichtingen. Voor de tandheelkunde bieden we momenteel de volgende nascholingen aan:
Online nascholing TMS-basis: In één keer of losse modules
Met deze nascholing TMS Tandheelkunde Basis voldoet u, als tandarts of geregistreerd mondhygiënist, in één keer aan de nascholingsverplichting uit de wetgeving (Bbs). Deze nascholing is geaccrediteerd met 4 KRT-punten.
Ook kunt u als tandarts of als geregistreerd mondhygiënist er voor kiezen om losse modules te volgen, bijvoorbeeld omdat u recent elders al een paar uur bijscholing heeft gevolgd, en u uw aantal nascholingsuren wil aanvullen om te voldoen aan de norm van de KNMT-Richtlijn Tandheelkundige Radiologie van 4 uur nascholing per 5 jaar. De losse modules zijn geaccrediteerd met 1 KRT-punt
Online nascholing tandartsassistenten en mondhygiënisten
Veel assistenten en mondhygiënisten hebben een opleiding gevolgd om in opdracht röntgenfoto’s te mogen maken. Volgens KNMT-Richtlijn Tandheelkundige Radiologie moet deze kennis elke 5 jaar worden opgefrist. Met deze online nascholing voldoet u aan die eis.
AVS-Radiant werkt samen met de VGT, heeft u een abonnement ‘Portal Stralingsbescherming’ dan kan het zijn dat nascholing in uw pakket zit.
Thuisbleken is erg populair. Maar een goed resultaat behalen patiënten alleen als ze kiezen voor een thuisbleekbehandeling via de tandartspraktijk. Een veilige en effectieve methode hiervoor is Philips Zoom! TakeHome.
De Philips Zoom! Take Home Kit geeft uw patiënten een stralende en witte lach binnen twee weken. Onze unieke door tandartsen ontwikkelde formules Philips Zoom! DayWhite en Philips Zoom! NiteWhite zijn speciaal samengesteld om het beste resultaat te bereiken, het tandglazuur te beschermen en gevoeligheid te verminderen. Doordat de patiënt de keuze heeft om overdag (Philips Zoom! DayWhite) of s ’nachts (Philips Zoom! NiteWhite) te bleken, heeft Philips Zoom! een passende bleekoplossing voor iedere patiënten behoefte. Zo hebben al meer dan 10 miljoen patiënten hun tanden gebleekt voor een stralende lach met de Philips Zoom! Take Home Kit.
Philips Zoom! TakeHome succesvol implementeren in uw praktijk
Om Philips Zoom! succesvol te implementeren in de praktijk ondersteunt Phillips niet alleen door het geven van uitgebreide product demonstraties, maar ook door de praktijk te ondersteunen met marketingmaterialen om zo de vraag naar bleken te vergroten en patiënt te informeren over het veilig laten bleken van hun tanden.
Maak een afspraak!
Mocht u meer informatie wensen, ons portfolio live willen inzien of zelf 1 van onze Philips Zoom! gels willen uitproberen? Klik dan hier of stuur een e-mail naar Sonicarezoom.benelux@philips.com
https://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2023/02/Philips-Zoom-witrand.jpg230400Redactiehttps://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2016/03/Logo-Dental-info-retina-rev2.pngRedactie2023-02-14 09:23:132023-02-20 14:42:40Thuis bleken: Professioneel tanden bleken voor een stralende lach met Philips Zoom! TakeHome
De International Dental Show (IDS), de toonaangevende wereldwijde vakbeurs voor de tandheelkundige branche, viert een dubbele verjaardag: van 14 tot 18 maart 2023 vindt niet alleen de veertigste editie van de International Dental Show plaats, de IDS kijkt ook uit naar zijn 100ste verjaardag.
Het succesverhaal van de tandheelkundige wereld is onlosmakelijk verbonden met de IDS. De toonaangevende vakbeurs is gebaseerd op unieke waarden. 100 jaar IDS staat voor de volledige vertegenwoordiging van de industrie. Voor innovaties en markttrends. Voor een constante en open vergelijking van prestaties in de zin van het Olympische principe. En last but not least: voor een claim op leiderschap als het grootste internationale industrieplatform, wat al tientallen jaren keer op keer wordt bevestigd.
Koelnmesse
Het succesverhaal en de verjaardag van de IDS is ook voor de locatie van de beurs, Koelnmesse in Keulen, een bijzonder evenement. Al meer dan dertig jaar wordt op de beurslocatie de International Dental Show gehouden. De Vereniging van de Duitse Tandheelkundige Industrie e.V. (VDDI) besloot destijds om de IDS vanaf 1992 een permanent onderkomen te geven in Keulen en de organisatie van de beurs aan Koelnmesse toe te vertrouwen.
https://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2022/05/IDS-plaatje-1.jpg403450anitatesthttps://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2016/03/Logo-Dental-info-retina-rev2.pnganitatest2023-02-03 10:40:472023-02-06 12:39:39IDS in Keulen: van 14 tot 18 maart 2023
Ontdek everX Flow, een met korte vezels versterkte flowable composiet, ontworpen voor het vervangen van dentine en versterken van restauraties. Zoals bewapening in beton, versterken de glasvezels in everX Flow restauraties en voorkomen dat ze barsten.
everX Flow is makkelijk te verwerken, beschikbaar in 2 kleuren en ongelooflijk sterk. Het is geschikt voor al uw restauraties waarbij een sterke kern nodig is.
Een superieure breukvastheid voor duurzame grote restauraties
De meeste composieten hebben eigenschappen waardoor ze bijzonder geschikt zijn voor gebruik als glazuurvervanging: hoge slijtvastheid en esthetische waarde. De breukvastheid van dentine kunnen ze echter niet evenaren. everX Flow lost dit probleem op met een uitstekende breukvastheid die te vergelijken is met die van dentine dankzij een grote hoeveelheid korte vezels die stevig hechten aan de kunstharsmatrix. Hierdoor kan het materiaal grote posterieure restauraties doeltreffend versterken in combinatie met een conventionele composiet als glazuurlaag.
Is everX Flow echt sterker dan een normale composiet?
Bekijk deze video en ontdek het zelf. Vergeleken met conventioneel composiet is everX Flow een veel betrouwbaarder vulmateriaal dat bestand is tegen breuken (de belangrijkste oorzaak van mislukkingen bij composietrestauraties).
GC ontwikkelde deze nieuwe workshop om precieze occlusale anatomie te bereiken op een voorspelbare en controleerbare modelleertechniek, de cusp-by-cusp techniek genaamd.
Bij deze techniek wordt knobbel voor knobbel de occlusale caviteit in het posterieure gebitselement gerestaureerd met G-ænial A’CHORD.
Leerdoelen van deze workshop
het zich eigen maken van een eenvoudig polijstsysteem
het zich eigen maken van de penseeltechniek
toepassen van de cusp-by-cusp techniek in de posterieure zone
kennismaken en toepassen van glasvezel versterkt composiet voor grote restauraties (everX Flow)
Wilt u een gratis sample (ter waarde van €63,20 retailprijs) ontvangen? Contacteer één van onze GC Product Specialists. Ze brengen de sample bij u langs en geven met plezier een korte demo!
https://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2023/01/everX-Flow-van-GC-Sterk-tot-in-de-kern.jpg230400Redactiehttps://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2016/03/Logo-Dental-info-retina-rev2.pngRedactie2023-02-02 09:30:572023-02-06 12:40:21everX Flow van GC: Sterk tot in de kern
De Neo Edition is een verbeterde versie van het oorspronkelijke CBCT-systeem, CS 8200 3D. Met behoud van de oorspronkelijke veelzijdigheid en compactheid biedt dit apparaat een verbeterd gebruiksgemak, een betere klinische ervaring en meer gemoedsrust, wat leidt tot meer succesvolle resultaten voor patiënten en een succesvollere praktijk.
https://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2022/10/Carestream-CBCT-400-witrand-.jpg230400Redactiehttps://www.dentalinfo.nl/wp-content/uploads/2016/03/Logo-Dental-info-retina-rev2.pngRedactie2023-02-01 11:53:442023-02-06 12:40:50CBCT CS 8200 3D Neo Edition: Maakt een verschil bij elke beslissing
Bij DentRepairCenter ontvangt u 12 maanden garantie op reparatie van uw friction grip | spantang rotor. Dit geldt voor alle airrotors | turbines en rode, blauwe en groene hoekstukken. Bij revisie van alle bekende merken micro- en airmotoren krijgt u ook 12 maanden garantie. Reparaties gerepareerd in 1 werkdag.
Voor 15.00 uur aangemeld is dezelfde dag nog gratis opgehaald + retour.
Voordelen voor het uitvoeren van reparaties bij DentRepairCenter:
0% BTW
50% korting op 1 instrument bij 3 reparaties.
24-uursreparatieservice.
Gratis ophalen en retour van reparaties.
Geen reparatie, dan geen kosten.
U kiest voor de beste service en kwaliteit. Wilt u reparaties snel en tegen een lage prijs? Kies ook voor DentRepairCenter, net als 3.000 andere praktijken.
Voor een optimale gebruikerservaring maakt dental INFO gebruik van cookies. Als u deze site blijft gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies.