Patiënten werven via Google

Wilt u graag uw patiëntenbestand uitbreiden? Met advertenties op Google kunnen nieuwe patiënten uw praktijkwebsite eenvoudig vinden.

AdWords
Met AdWords kunt u een advertentie laten plaatsen naast de zoekresultaten van Google. Bezoekers kunnen dan op uw advertentie klikken en uw website bezoeken. U betaalt per click: pay per click. Hoe meer bezoekers op uw advertentie klikken, hoe meer u dus betaalt.

Slim adverteren met AdWords
Dentistry iQ geeft vier strategieën om de effectiviteit van uw AdWordsadvertentie te verhogen:

  1. Maak uw advertentie zo specifiek mogelijk
    Probeer uw advertentie zo specifiek mogelijk te maken. Als uw advertentie goed past bij de zoekvraag van de gebruiker, is de kans het grootst dat de zoeker doorklikt naar uw website. Als u in uw praktijk in Utrecht bijvoorbeeld tanden bleekt, kunt u hiervoor een advertentie maken. Deze advertentie koppelt u dan aan de zoekwoorden ‘tanden bleken Utrecht’.
    Wilt u met meerdere diensten adverteren, maak dan voor elke dienst een aparte advertentie. Koppel elke advertentie aan zoekwoorden die goed bij de advertentie passen.
  2. Link naar een goede landingspagina
    Als een potentiele patiënt op uw advertentie klikt, komt hij of zij terecht op een pagina van uw eigen website. Zorg ervoor dat deze pagina hetzelfde onderwerp heeft als de advertentie. Dit voorkomt verwarring en verhoogt interesse.
  3. Vermeld een telefoonnummer in uw advertentie
    Als potentiële patiënten uw telefoonnummer zien, kunnen zij direct contact met u opnemen. U betaalt dan niet per click, omdat de bezoeker niet geklikt heeft. Zorg er wel voor dat uw advertentie alleen zichtbaar is op de tijden dat uw praktijk telefonisch bereikbaar is.
  4. Gebruik grotere advertenties
    De basisadvertentie in GoogleAdwords bevat maar een beperkt aantal karakters. AdWords geeft u verschillende opties om advertenties uit te breiden, bijvoorbeeld met gegevens over uw locatie.

Bron:
DentistryiQ

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wat is je functie?

Lees meer over: E-health, Kennis