De marketing mix van nu

In deze tijd gaat eigenlijk alles sneller. Patiënten hebben minder tijd en u zult een goede strategie moeten hebben om de aandacht van uw patiënt te krijgen en te behouden om zodat uw patiënt blijft komen in uw praktijk. Enkele marketingtips.



Enkele marketingtips van Joanne Mellor, marketing director van een Schots dental marketing bureau.

Personeelstraining
Mondzorg omvat, buiten de behandeling zelf, vooral een menselijke kant. Zo hoort de mondzorgprofessional te voorzien in het aandragen van oplossingen voor het gebit. Daarbij is communicatie van groot belang. Een communicatietraining voor het hele team geeft uw praktijk een voorsprong. En vergeet uw receptiemedewerkers niet, zij zijn een belangrijke schakel in uw ‘verkoop-team’.

Communicatiemedia
Een aantal hulpmiddelen die de communicatie in de mondzorg bevorderen zijn:

  • Volledige en up-to-date website
  • Contact tussen mondzorgprofessional en patiënt via e-mail
  • Sociale media voor mond-tot-mondreclame
  • Inzet van videokanalen zoals YouTube.

Traditionele media als directe e-mail, nieuwsbrieven, informatiefolders of persoonlijke telefoontjes worden nog steeds zeer gewaardeerd. Deze waardering wordt aangeduid met de wow-factor.

Tips voor creëren Wow-factor

  1. Toon uw betrokkenheid en stuur uw patiënt direct een welkomst e-mail na het maken van een afspraak.
  2. Bedank uw patiënt na de behandeling voor zijn komst via een e-mail.
  3. Geef nieuwe patiënten extra persoonlijke aandacht tijdens het eerste bezoek. U wilt hen tenslotte als vaste patiënt uw bestand opnemen.
  4. Tot slot is het ontvangen van feedback van de patiënt – via een enquête / patiënttevredenheidsonderzoek – een handig middel voor de mondzorgprofessional om bestaande minpunten in de behandeling te verbeteren of juist voort te bouwen op sterke punten.

Het belang van technologie
Technische mogelijkheden staan vandaag de dag hoog in het vaandel. Van hoogwaardige technologische behandelmethoden tot entertainende hulpmiddelen, het draait allemaal om de optimale service voor de patiënt.

Bron:
Scottish Dental Magazine



Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wat is je functie?

Lees meer over: Communicatie, Ondernemen
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *