Functioneren
Download hier documenten voor functioneren van uw medewerker. Van een voorbeeld formulier voor een functioneringsgesprek tot een formulier voor taakherschikking en tips voor een functionerings- en beoordelingssysteem.
Video: Personeelsgesprekken
In deze video wordt ingegaan op de toegevoegde waarde van 1-op-1 personeelsgesprekken om te bouwen aan een sterk team. Deze video geeft achtergrondinformatie bij de voorbeeld vragenlijsten in de toolkit.
Nieuw: Voorbeeld evaluatieformulier (m.m.v. Dental Care Professionals)
Dit evaluatieformulier is opgesteld door Dental Care Professionals en bevat vele voorbeeldvragen om een effectief evaluatiegesprek met je medewerkers te voeren.
Voorbeeld formulier Functioneringsgesprek
Een goede voorbereiding, een gestructureerd gesprek en een heldere vastlegging van de afspraken vormen belangrijke voorwaarden voor een succesvol functioneringsgesprek. Dit formulier biedt goede handvatten hiervoor.
Formulier taakdelegatie
Met dit formulier kan de tandarts per medeweker vastleggen welke (voorbehouden) handelingen kunnen worden gedelegeerd en op basis van welke scholing de medewerker daadwerkelijk bevoegd is.
Voorbeeld formulier 360 graden feedback
De vorm van 360° feedback is erop gericht om medewerkers zichzelf feedback te laten geven. In plaats van te oordelen over medewerkers kun je hen beter over zichzelf laten oordelen. Dat is namelijk veel leerzamer. Als er een sfeer van groot onderling vertrouwen heerst, is zelfkritiek meestal ook zinniger. De tandarts / praktijkhouder moet dus ook toewerken naar onderling vertrouwen met zijn team.
Voorbeeld Agenda, notulen en actielijst (werkoverleg)
Bekijk de voorbeeld agenda, notulen en actie- en besluitenlijst.
Vragenlijst ‘medewerkers tevredenheid’
Vragenlijst voor het meten van medewerkers tevredenheid, met 5-punts schaal.
Tips voor functionerings- en beoordelingssysteem
Dit document bevat vooral tips en adviezen. Het ‘Formulier Functioneringsgesprek’ biedt hulp in de structuur van het functioneringsgesprek en de verslaglegging.