TopMondzorg neemt Fresh over
TopMondzorg heeft Fresh overgenomen. Per 18 november maken alle onderdelen van Fresh, waaronder Fresh Tandartsen, Fresh Unieke Mondzorg (FUM) en de tandtechnische laboratoria, officieel onderdeel uit van TopMondzorg. Door deze overname groeit het aantal Dental Clinics-praktijken van 128 naar 169. In totaal bedient TopMondzorg na deze overname circa 1,2 miljoen patiënten en cliënten.
Judith Schoenmaeckers, CEO TopMondzorg: “De zorg is een uitdagende markt die continu in beweging is. Door factoren zoals vergrijzing en de toenemende schaarste aan behandelteams is het van essentieel belang dat we de beschikbare behandelcapaciteit optimaal inzetten. Innovatie speelt hierbij een cruciale rol: het maakt de zorg efficiënter, houdt deze toegankelijk voor iedereen en versterkt het werkgeluk van behandelteams, terwijl patiënten een betere ervaring krijgen. Dankzij onze geïntegreerde werkwijzen kunnen we optimaal kennis delen en lokaal samenwerken. In Fresh herkennen we diezelfde visie op kwaliteit, innovatie en samenwerking. Zo blijven we van elkaar leren en verbeteren we de mondzorg iedere dag.”
Jan Gorissen, CEO Fresh, voegt daaraan toe: “Aansluiten bij TopMondzorg is voor Fresh een logische volgende stap die onze groei en professionalisering verder versnelt. Door de energie en het ondernemerschap van Fresh te combineren met de schaal, structuur en professionaliteit van TopMondzorg ontstaat een sterke combinatie. Zo kunnen we processen efficiënter inrichten, de kwaliteit van mondzorg voor onze patiënten en cliënten verder versterken en tegelijkertijd mooie kansen bieden voor de ontwikkeling van al onze collega’s. Zo bouwen we samen versneld aan de toekomst van toegankelijke en kwalitatieve mondzorg in Nederland.”
Over TopMondzorg
TopMondzorg staat achter de teams van Dental Clinics (algemene tandheelkundige tandartspraktijken), TopOrtho (orthodontiepraktijken), Proclin (specialistische verwijspraktijken), MKA groep (Mondziekten, Kaak- en Aangezichtschirurgie) en vier ambulante mondzorglabels. Vanuit het servicecenter in Hilversum worden de praktijken ondersteund op het gebied van HR, IT, kwaliteit & veiligheid, marketing & communicatie, administratie en registratie & declaratie.









