Henry Schein’s Practice Pink-programma ondersteunt KiKa bij de strijd tegen kinderkanker

HENRY SCHEIN ONDERSTEUNT KANKERVOORLICHTING EN -ONDERZOEK VIA PRACTICE PINK-PROGRAMMA

Henry Schein Dental Nederland blijft de strijd tegen kanker ondersteunen via zijn Practice Pink™-programma. Door vanaf 15 oktober tot eind 2020 een percentage van de omzet van deze ‘pink’ producten te doneren aan KiKa (Stichting Kinderen Kankervrij) ondersteunt Henry Schein de activiteiten van de non-profit organisatie om onderzoek, preventie en vroegtijdige opsporing van de ziekte bij kinderen te ondersteunen en de toegang tot de zorg te verbeteren.

KiKa

KiKa heeft als doel om de genezingskans van kinderen met kanker te verhogen naar 95%. Om dit te bereiken, financiert KiKa wetenschappelijk onderzoek naar kinderkanker. Hierdoor wordt de kwaliteit van behandelingen verbeterd en de bijwerkingen verminderd. Als gevolg hiervan stijgt de genezingskans van kinderkanker. *)

“In nauwe samenwerking met onze klanten en toeleveranciers heeft Henry Schein een flinke bijdrage kunnen leveren aan de wereldwijde strijd tegen kanker. Omdat we allemaal op enige wijze door kanker worden geraakt, zijn we blij dat we via Practice Pink en als een team weer dichter bij ons gezamenlijke doel komen van een wereld zonder kanker”, aldus Cees Balder, Managing Director van Henry Schein in de Benelux.

Al 14 jaar Practice Pink

Practice Pink, dat nu al 14 jaar achter elkaar plaatsvindt, is een initiatief van Henry Schein Cares, het wereldwijde programma van het bedrijf voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Henry Schein Cares berust op vier pijlers: het aanmoedigen van leden van Team Schein om hun doelstellingen te bereiken, het zorgen voor verantwoordingsplicht door ethische zakelijke praktijken naar alle niveaus binnen Henry Schein uit te breiden, het bevorderen van milieuduurzaamheid en het verbeteren van de toegankelijkheid tot gezondheidszorg voor minderbedeelden en risicogemeenschappen over de hele wereld.

Samen met niet-gouvernementele organisaties en leveranciers uit Noord-Amerika en Europa helpt Henry Schein tandartsen en zorgprofessionals om bewustzijn te kweken en geld in te zamelen voor een remedie voor borstkanker en andere soorten kanker door hun klanten een assortiment ‘pink’-producten aan te bieden, waaronder medische verbruiksartikelen, praktijkbenodigdheden en kleding.

*) Bron: KiKa

Lees meer over: Kennis, Markttrends