Laden agenda

« Alle Evenementen

Conflicten en klachten

6 april

Organisator

ACTA Dental Education

Locatie

Green Village
Blokhoeve 7
Nieuwegein, 3438 LC
+ Google Maps
 

U denkt er misschien liever niet aan, maar veel zorgverleners krijgen op enig moment in hun carrière te maken met een klacht. En terecht of onterecht, gegrond of ongegrond, een klacht doet iets met u. Het kan een aanzienlijke impact hebben op uw werkplezier en algemeen welbevinden. Om adequaat met een klacht om te kunnen gaan is het daarom van groot belang dat u weet hoe u het beste kunt omgaan met een klacht. Hoe kunt u zich het beste opstellen in een conflictsituatie?
Daarnaast is het van essentieel belang dat u ook in juridische zin weet waar u mee te maken kunt krijgen. Wat zijn precies uw rechten en plichten in een klachtenprocedure. Doordat een klacht via verschillende kanalen kan worden ingediend, kunnen verschillende partijen betrokken zijn in de procedure en iedere procedure heeft zijn eigen kenmerken.

Inhoud

Tijdens dit congres wordt u door vooraanstaande sprekers bijgepraat over de verschillende soorten klachtenprocedures en – wellicht nog belangrijker – hoe u kunt voorkomen dat een conflict uit de hand loopt. Tijdens plenaire lezingen en interactieve workshops wordt u door experts van onder andere de KNMT, VvAA en het regionaal en centraal tuchtcollege uitgebreid geïnformeerd en uitgedaagd om mee te denken over dit lastige, maar voor iedere zorgverlener relevante, onderwerp.

Meer informatie en inschrijven Conflicten en klachten