1) Basiscommunicatie en resultaatgericht communiceren met lastige patiënten + bepaling persoonlijk communicatieprofiel van de tandarts en het effect en de mogelijke gevolgen daarvan op patiënten en collega’s:
2) Aanpak en basishoudingen in het omgaan met patiënten die lastig gedrag vertonen, maar dan meer gespecifieerd, nl.:
- de afwachtende of onzekere patiënt
 - de oppositionele of aanvallende patiënt
 - de dominante of concurrerende patiënt of de betweter
 - de afhankelijke of volgende patiënt
 - de intimiderende of agressieve patiënt
 - de angstige of zeer gespannen patiënt:
 
3) Preventieve tips om toe te passen in de tandartspraktijk en de impact van vervelend gedrag, ingrijpende gebeurtenissen en grensoverschrijdend gedrag
4) Workshop Roos van Leary: praktische oefeningen uit de tandartspraktijk:
5) Methodiektraining of rollenspelen met acteur: reële casussen uit het werkveld van de tandartsen
Klik hier voor meer informatie en inschrijven “De moeilijke patiënt”

							







