Hoe kan ik meer gedaan krijgen met minder inspanningen? Het valt niet altijd mee de beschikbare tijd evenwichtig en wenselijk te verdelen tussen: uw primaire taak patiëntenzorg, organisatorische aspecten en privé. De gedachten over wat nog allemaal gedaan moet worden leidt geleidelijk tot een (te) hoge werkdruk met vaak stress tot gevolg. Het aanpakken van belemmerende structuren, gedragspatronen, procedures, communicatie en werkgewoontes resulteren in verhoogde productiviteit en kwaliteit van uw werk. Kortom creëer meer rust op uw werkplek en balans tussen werk en privé.
Leerdoelen
De cursist:
- kan de eigen tijdsbesteding in kaart brengen
- wordt zich bewust van en heeft inzicht in haar/zijn persoonlijke werkstijl
- kan haar/zijn dagelijkse werkzaamheden structuren, organiseren en plannen
- kan aan de hand van doelen prioriteiten bepalen en effectief delegeren
- ervaart het belang van persoonlijke communicatie
- kan rust op de werkplek creëren en werkt met meer plezier
Werkvorm
In deze cursus worden met behulp van theorie en casuïstiek aspecten van een efficiënte en effectieve werkwijze vertaald naar uw persoonlijke situatie. Hierdoor ontstaat inzicht in wat goed gaat en welke gebieden aandacht behoeven om met minder inspanningen meer resultaat te behalen. Door interactie met vakgenoten kunt u ideeën opdoen en leren hoe zij bepaalde zaken aanpakken.
Meer informatie Persoonelijke effectiviteit