Patiënten confronteren ons te pas en te onpas met een acute klacht en willen ons zo snel mogelijk zien om het probleem opgelost te krijgen. Niet alle klachten verplichten ons tot een snelle interventie, toch zijn er principes die we niet in de wind moeten slaan, willen we niet in conflict met de Overheid (PGC) komen met betrekking tot onze huidige wachtdienstregeling en het principe van de continuïteit van zorgen.
Urgentietandheelkunde: patiëntrelatie, behandelprotocollen en medicatieschema’s
8 mei 2026
Populair
- Overzicht van standaard vergoedingen per zorgverzekeraar voor kinderen tot 18 jaar
- Casus: Zeldzame, levensbedreigende ziekte van Lemierre na trekken van verstandskies
- Een knappend kaakgewricht
- SalarisScan 2025 uitkomsten: Wat verdient een tandarts, mondhygiënist, (preventie)assistent en praktijkmanager?
- Interview: Marit Verschuuren over Motivational Interviewing in de mondzorg
- Zijn implantaten gedoemd om te mislukken?
- Een tandartspraktijk overnemen, hoe doe je dat?
- Vapen: het trojaanse paard in onze longen
- Bezwaar tegen tarieven 2026: NZa houdt vast aan tariefbeschikkingen
Laatste artikelen
Rechter wijst eis rond nieuwe tarieven NZa af19 december 2025 - 17:07
Hoe blijf je relevant in de wereld van ChatGPT?15 december 2025 - 13:00
Blog: Een leugentje om bestwil15 december 2025 - 12:55
Occlusie en het kaakgewricht: belangrijk bij chiropractie15 december 2025 - 12:45
Tuchtrecht: Gedeeltelijk gegronde klacht tegen tandarts wegens onvoldoende vastlegging communicatie parodontale risico’s15 december 2025 - 12:40
OptiBond Universal 360: De nieuwe generatie adhesie14 december 2025 - 09:28
DentRepairCenter: Hand & hoekstukken gerepareerd in 1 dag met originele onderdelen garantie 12 maanden13 december 2025 - 09:03
Nieuw van Miele Professional: compacte thermodesinfectoren voor mondzorgpraktijken12 december 2025 - 10:00
Dental Management Toolkit








