Tandpastaproducent gedwongen zich te verontschuldigen voor ‘spugen of slikken’ advertentie

Tandpastaproducent gedwongen zich te verontschuldigen voor ‘spugen of slikken’ advertentie

Een Brits bedrijf dat abonnementen voor tandenborstels afsluit, heeft zich moeten verontschuldigen voor een nieuwe advertentie die verspreid werd onder universiteitsstudenten. De advertentie staat op een bierviltje dat in het welkomstpakket voor de studenten zit.

Vrouwonvriendelijk

Op het viltje staat een afbeelding van een vrouw waarbij een mengsel van tandpasta en spuug uit haar mond loopt. Op de achterkant staat: “Of je nu spuugt of doorslikt als onderdeel van je (tweemaal…) dagelijkse orale regime, plaats je mondgezondheid op de automatische piloot met Brushbox.”

Tandpastaproducent gedwongen zich te verontschuldigen voor ‘spugen of slikken’ advertentie

 

Misplaatst

“Het spijt ons heel erg dat men zich beledigd voelt door de afbeelding gebruikt voor deze advertentie,” zei een woordvoerder van Brushbox. “We realiseren ons nu dat het ongepast en misplaatst was om dit type beeld te gebruiken om het bewustzijn omtrent gebitsproblemen te vergroten.” Tevens voegde de woordvoerder hieraan toe dat het nooit de bedoeling was geweest een vrouwonvriendelijk beeld neer te zetten.

Campagne voor studenten

Brushbox is een van de eerste tandpasta- en tandenborstel-abonnementenservices binnen het Verenigd Koninkrijk. Om de twee maanden bezorgen zij pakketten die bestaan uit vier tandenborstels, flosdraad en twee tubes tandpasta. De campagne was volgens het bedrijf dan ook slechts bedoeld om meer bewustzijn rondom mondhygiëne te creëren op de universiteit.

Bron:
dentistry.com

Lees meer over: Opmerkelijk, Thema A-Z