Sensationele service? Sensationele opbrengst!

geld

Het kost meer tijd, zorg en aandacht voor details, maar sensationele service heeft ook een sensationele opbrengt. Bedrijven met een zeer goede service maken 29% winst, terwijl bedrijven met een standaard service slechts 13% winst hebben.



Patiënten behouden levert geld op
Succesvolle bedrijven zorgen er ook voor hun klanten of patiënten te behouden. Nieuwe patiënten aantrekken kost namelijk zes tot zeven keer zoveel geld als het behouden van patiënten. Nieuwe patiënten besteden ook nog minder. De kans op behandeling/verkoop bij nieuwe klanten is 5-20%. Bestaande patiënten die je vertrouwen leveren een kans van 60 tot 70% kans op verkoop.



Nieuwe diensten en technieken
Gemiddeld of voldoende zijn is niet iets wat patiënten aantrekkelijk vinden en het trekt ook niet meer patiënten. Verwachtingen nemen toe en al gauw is uw service onvoldoende. 86% van de Britten verwachten een betere service dan vijf jaar geleden. En zelfs in tijden van recessie blijkt men bereid te betalen voor nieuwe diensten en technieken. Dat berichten onder meer zelfstandige tandartsen.

Positieve feedback
Positieve feedback genereren vraagt om een bijzonder ervaring van uw patiënt. Zorg dus dat patiënten niet alleen een naam op een terugbellijst worden. Wanneer een Britse patiënt zich niet gewaardeerd voelt, klaagt men niet maar verlaat in 80% van de gevallen wel de praktijk.

Bron: Dentistry 

Lees meer over: Ondernemen, Praktijkinrichting
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *