Voorbeeldbrieven
Bekijk en download de voorbeeldbrieven die je aan de patiënt van de mondzorgpraktijk kunt meegeven om thuis de adviezen nogmaals te lezen.
Voorbeeldbrief: Een succesvolle Ramadan
De Ramadan is een tijd van bezinning. Het is een tijd waarbij mensen tot zelfinzichten komen. In deze voorbeeldbrief voor de patiënt geven wij aan wat wel en niet mag tijdens de Ramadan, hoe wij hierbij helpen en het belang van goede mondhygiëne.
Voorbeeldbrief: Informatie over uw verwijzing naar de parodontoloog
Voorbeeldbrief waarin informatie wordt gegeven aan de patiënt over de verwijzing naar de parodontoloog.
Voorbeeldbrief: Wel of niet kies laten trekken?
Voorbeeldbrief waarin informatie wordt gegeven om patiënt te helpen bij het besluit om een kies wel of niet te laten verwijderen en of hij/zij vervanging zou willen.
Voorbeeldbrief: Afscheid nemen van een paropatiënt
Voorbeeldbrief waarin je uitlegt waarom je helaas afscheid van een paropatient moet nemen.
Voorbeeldbrief: Patiënt gaat van preventieassistent naar mondhygiënist
Voorbeeldbrief met informatie over overgang van patiënt van preventieassistent naar mondhygiënist.
Voorbeeldbrief: Mag ik antibiotica?
Voorbeeldbrief met uitleg over antibiotica. Waarom lijkt uw tandarts zo terughoudend te zijn met voorschrijven antibiotica?
Voorbeeldbrief: Verschil tussen M-codes en T-codes
Voorbeeldbrief waarin het verschil tussen M-codes en T-codes wordt uitgelegd.
Voorbeeldbrief: Uitleg van M-codes
Voorbeeldbrief waarin uitleg over M-codes wordt gegeven.
Voorbeeldbrief: Waarom moet ik ineens in de T-codes?
Voorbeeldbrief met uitleg over overgang van M-codes naar T-codes. Je kent het vast wel als mondhygiënist. Je wil je graag aan de paro richtlijn houden, maar een andere mondhygiënist (of andere behandelaar) heeft het niet zo nauw genomen en declareerde bijvoorbeeld onder een M-code elk half jaar subgingivale reiniging. Met deze voorbeeldbrief kun je de overgang naar de T-codes goed uitleggen aan je patiënt.
Voorbeeldbrief: Waarom heeft u een kroon nodig?
Voorbeeldbrief voor de patiënt met uitleg over de voor- en nadelen van kronen.
Voorbeeldbrief: Waarom is er nu ineens van alles aan de hand?
Voorbeeldbrief voor de patiënt waarin je antwoord geeft op de vraag: Hoe komt het dat er vroeger met mijn gebit nooit iets aan de hand was en nu ineens een uitgebreid behandelplan wordt voorgesteld?
Voorbeeldbrief: Een wortelpuntontsteking en een tandvleesontsteking
Voorbeeldbrief waarin uitleg wordt gegeven over de ontsteking. Is het een paro-endo of endo paro?
Voorbeeldbrief: Oppervlakkige tandvleesontsteking: wat is het en hoe komt dit?
Uitleg voor de patiënt over tandvleesontsteking en hoe te voorkomen.
Voorbeeldbrief: Uw tandvlees heeft een score …. gekregen. Wat betekent dat?
Voorbeeldbrief voor de patiënt met uitleg over de score.
Voorbeeldbrief: Waarom een wortelkanaalbehandeling? (Deel 1)
Voorbeeldbrief wortelkanaalbehandeling met uitleg waarom een wortelkanaalbehandeling nodig kan zijn en wat het nut is. Deel 1
Voorbeeldbrief: Waarom een wortelkanaalbehandeling? (Deel 2)
Voorbeeldbrief wortelkanaalbehandeling met uitleg waarom een wortelkanaalbehandeling nodig kan zijn en wat het nut is. Deel 2
Voorbeeldbrief: Uitleg over check en reinigen implantaat
Voorbeeldbrief voor de patiënt met informatie over check en reiniging van een implantaat.
Voorbeeldbrief: Kosten parodontale behandeling bij de mondhygiënist in 2024
Veel paropatiënten hebben vragen over de kosten van hun parodontale behandeling. Hoe geef je goede uitleg aan je patiënt? We maakten een voorbeeldbrief waarin de paro-richtlijn en de mondzorgtarieven voor 2024 zijn verwerkt.
Voorbeeldbrief: Welke voeding bij parodontitis?
Voorbeeldbrief voor de patiënt met informatie over welke voeding te kiezen bij parodontitis.
Voorbeeldbrief: Herhaaldelijk niet nakomen paro afspraak
Voorbeeldbrief voor de patiënt bij herhaaldelijk afzeggen of niet op afspraak komen.