Meer nieuwe patiënten voor uw praktijk met deze gesprekstips
Wilt u meer nieuwe patiënten voor uw praktijk? Dat begint met de juiste communicatie tussen u en uw patiënten. Lees de tips voor een slim communicatieplan.
– Gebruik uw lichaamstaal
Zorg ervoor dat u en uw team achter uw behandelingen en producten staan. Dit beïnvloedt namelijk uw lichaamstaal en de toon van uw stem. Deze elementen maken meer dan 70% uit van uw communicatie. Een goed gesprek bestaat dus uit meer dan de juiste woorden.
– Wees voorbereid
Als uw patiënt vragen of twijfels heeft, is het belangrijk dat u daar op in kunt spelen. Maak daarom met uw team een lijst met:
- Vragen die patiënten kunnen stellen
- Bezwaren die patiënten zouden kunnen hebben
- Vijf voordelen van uw praktijk
- Vijf redenen waarom patiënten zich zouden moeten inschrijven bij uw praktijk
Gebruik deze lijst als geheugensteuntje.
– Stel de juiste vragen
Gebruik vragen, zoals:
- Wat vindt u van de praktijk?
- Als u tevreden bent, kunnen we u dan inschrijven bij onze praktijk?
Zeg niet: ‘Wilt u zich misschien inschrijven bij onze praktijk?’. De kans is groot dat de patiënt dan nee zegt. Zeg ook nooit: ‘U kunt er gerust even over nadenken’. Daarmee bedoelt u namelijk: schrijf u vandaag niet in.
– Oefen
Oefen het gesprek over inschrijven een paar keer, zo krijgt u er handigheid in.
– Andere communicatiemiddelen
Naast het gesprek in uw praktijk, kunt u ook andere communicatiemiddelen overwegen, zoals:
- Website voor uw praktijk
- Social media, zoals Twitter en Facebook
- Folders over uw praktijk
- Leesmateriaal in uw wachtkamer over uw praktijk
- Posters in uw wachtkamer
Bron:
Irelands Dentalmagazine