Henry Schein genoemd in ‘Change the World’-lijst van FORTUNE

Henry Schein genoemd in 'Change the World'-lijst van FORTUNE

Henry Schein is opgenomen in de “Change the World”-lijst van FORTUNE, een lijst met ondernemingen die “het goed doen door het goede te doen”. Henry Schein krijgt deze erkenning vanwege de inspanningen om de mondgezondheid en daarbij ook de algehele gezondheid van minderbedeelde bevolkingsgroepen overal ter wereld te verbeteren.

“Bij Henry Schein hebben we ons van meet af aan ingezet om de kracht van ons bedrijf af te stemmen op de behoeften van de maatschappij. We zijn dan ook zeer vereerd dat we worden genoemd in de ‘Change the World’-lijst van FORTUNE,” aldus Stanley M. Bergman, voorzitter en algemeen directeur van Henry Schein, Inc. “Deze erkenning is een stimulans om onze inzet voor de verbetering van de gezondheid van de zwakkeren in de samenleving te intensiveren en we kijken ernaar uit ook de komende jaren ons steentje te blijven bijdragen aan ‘helping health happen.’”

Initiatieven Henry Schein Cares

Henry Schein wordt genoemd vanwege drie initiatieven die het bedrijf ondersteunt in het kader van het Henry Schein Cares-programma voor maatschappelijk verantwoord ondernemen om de tandheelkunde voor minderbedeelde bevolkingsgroepen overal ter wereld te verbeteren. Het gaat om:

  • Het Alpha Omega-Henry Schein Cares Holocaust Survivors Oral Health-programma – een initiatief van Henry Schein en de Alpha Omega International Dental Fraternity om gratis tandheelkundige zorg te bieden aan overlevenden van de holocaust die verspreid over Noord-Amerika in armoede leven.
  • Give Kids A Smile – Henry Schein heeft de American Dental Association in 2003 geholpen met het opzetten van dit programma voor gratis tandheelkundige zorg en voorlichting aan ruim 5,5 miljoen kinderen in de Verenigde Staten. Henry Schein sponsort het project sindsdien ook officieel met producten.
  • Het Global Student Outreach Program – Via dit initiatief werkt Henry Schein samen met tandheelkundige opleidingen om de tandheelkundige zorg in afgelegen gebieden en binnen onderbedeelde gemeenschappen overal ter wereld te verbeteren en de opleidingskansen voor de volgende generatie tandheelkundigen te vergroten.

Het doel van de “Change the World”-lijst is om ondernemingen in het zonnetje te zetten die een positieve maatschappelijke impact hebben via activiteiten die deel uitmaken van de strategie voor hun kernactiviteiten. FORTUNE let daarbij op de meetbare sociale impact en de bedrijfsresultaten van de maatschappelijk verantwoorde activiteiten van de onderneming, de mate van innovatie die daarbij komt kijken en in hoeverre het initiatief geïntegreerd is in de algemene bedrijfsstrategie.

Bekijk de volledige ‘Change the world’-lijst van Fortune

 

 

Lees meer over: Markttrends, Thema A-Z