Jaarverslag DHIN 2018: Preventie heeft de toekomst

Dental Health International Nederland (DHIN) publiceerde het jaarverslag 2018 onder het motto: “preventie heeft de toekomst”. De campagne Brush, Wash & Smile sluit hierop aan. Hier focust DHIN zich op het belang van gelijke kansen en dus goede preventie voor iedereen.

Hulp waar nodig

DHIN staat voor het bevorderen van de mondgezondheid van achtergestelde groepen in binnen- en buitenland. De vrijwilligersorganisatie zamelt apparatuur, instrumentarium en gebruiksmaterialen in om deze naar lagelonenlanden te zenden. Zo bieden zij tandheelkundige hulp waar nodig is.

Preventie

Volgens DHIN is het volgen van onderwijs van groot belang voor de toekomst van een land. Het tegengaan van schoolverzuim is dan ook voor groot belang. Uit onderzoek blijkt dat structureel handen wassen en tweemaal daags tandenpoetsen met fluoride tandpasta tot de helft minder schoolverzuim leidt. Om deze reden werd de preventielijn Brush, Wash & Smile opgezet.

Brush, Wash & Smile

In deze campagne werd het geven van Engelse lessen in lagelonenlanden gecombineerd met praktijklessen handen wassen en tandenpoetsen. De campagne werd uit 250 aanmeldingen genomineerd voor de NRC charity award.

Preventie Adoptie Plan

Naar aanleiding van Brush, Wash & Smile liep tevens het Preventie Adoptie Plan, waarbij bestaande tandartspraktijken de nazorg van het project op zich kunnen nemen. Zij kunnen een school adopteren, ondersteunen en volgen via WhatsApp. In december zijn hiervoor pilots gestart in Gambia, Oeganda, India en op Ambon.

JAARVERSLAG DHIN 2018

Bron:
dhin.nl

Lees meer over: Markttrends, Thema A-Z/