Jamie Oliver start campagne voor invoeren van suikertaks

Tv-kok Jamie Oliver voert al jaren strijd tegen ongezonde eetgewoontes en een gevaarlijk gevolg daarvan: overgewicht. Onlangs lanceerde hij een campagne in het Verenigd Koninkrijk voor het invoeren van suikertaks op suikerhoudende frisdranken. Volgens Oliver heeft de suiker in frisdranken een ronduit vernietigend effect op de gezondheid.





Suikertaks
Als suikertaks in het Verenigd Koninkrijk wordt ingevoerd, wordt 1 liter suikerhoudende frisdrank ongeveer 27 cent duurder. Een blikje van 33 centiliter zou ongeveer tien cent duurder worden.

Documentaire
De kok heeft de lancering van de campagne aangekondigd in zijn documentaire ‘Jamies Sugar Rush’, waarin hij ontdekt wat het schadelijk effect is van teveel suiker op onze mondgezondheid en algemene gezondheid. In het programma spreekt hij onder andere met diabetespatiënten die ledematen zijn verloren door te veel suiker te eten.

BDA
De Brithish Dental Association (BDA) steunt de campagne. BDA wilt ook dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid suiker wordt verlaagd en dat er maatregelen komen betreft de marketing van ongezonde producten.

Bronnen:
Dentistry.co.uk
Ftm

Lees meer over: Actueel, Thema A-Z
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *