Communicatie met patiënt via WhatsApp en e-mail

Communicatie met patiënt via WhatsApp en e-mail

Patiënten van Kliniek Amstelveen kunnen medische vragen stellen via WhatApp of e-mail, meldt Medisch Contact.

De kliniek heeft een informed consent opgemaakt en dit juridisch laten beoordeling. Volgens Refaat Karim, algemeen directeur van de kliniek, is het een begin van de mogelijkheden met nieuwe communicatiemiddelen. ‘Wij hebben in onze praktijk niet gekozen voor een volledige ban op e-mail en WhatsApp, omdat wij merken dat patiënten het zeer prettig en vanzelfsprekend vinden om deze aanvullende communicatiemogelijkheden te hebben. Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Daarbij kan het soms een onnodige rit van honderden kilometers besparen.’

De berichten en foto’s in Whatsapp worden niet versleuteld uitgewisseld. De gegevens kunnen daardoor onderschept worden. Volgens Karim willen patiënten de app toch gebruiken. Nieuw media raken steeds meer ingeburgerd, geeft hij aan.  ‘Wij vinden dat patiënten een eigen verantwoordelijkheid hebben over hoe zij met de materie omgaan.’

Lees meer over: E-health, Kennis
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *