Eerste lijn moet werk maken van service

klantenservice

Voormalig staatssecretaris Hans Simons roept zorgverleners in de eerste lijn op om meer tijd en energie te steken in het verbeteren van de privacy, de informatievoorziening voor patiënten, en de toegankelijkheid en bereikbaarheid van de praktijk.

Simons benadrukt als voorzitter van de ZonMw programmacommissie ‘Op één lijn’ het toenemende belang van een goede privacy, informatievoorziening en toegankelijkheid van de eerste lijn. “Ik denk dat er in de praktijk nog veel weerstanden zijn om de informatievoorziening op een beter plan te brengen,” stelt Simons. “Ook moet de nieuwe vraag rond privacy opnieuw met patiënten bekeken worden. De toegankelijkheid opnieuw toetsen lijkt me ook zeer van belang in een situatie met huisartsenposten en wisselende huisartsen.”

Campagne
Simons adviseert zorgverleners in de eerste lijn om weerstanden te laten varen en met elkaar een professionele dialoog aan te gaan over privacy, informatievoorziening en toegankelijkheid. Simons oproep maakt deel uit van de campagne Zorg met P.I.T., die is opgezet door het Landelijk Overleg Versterking Eerstelijnszorg (LOVE). De campagne wil zorgverleners bewust maken van het belang van betere service en dienstverlening. Op de campagnewebsite zijn ondermeer achtergrondartikelen, zelftests en een toolkit te vinden.

Bron:
Skipr

Lees meer over: Communicatie, Ondernemen
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *