Patiënten werven met cadeaus

Hoe breid je je patiëntenbestand uit? De vier tandartsen, mondhygiëniste en assistentes van Tandartspraktijk Tandbewust uit de vruchtenbuurt in Den Haag besloten het over een geheel nieuwe boeg te gooien. Nieuwe patiënten die zich aanmelden bij deze praktijk voor tandheelkunde, orthodontie, mondhygiëne, bleken en protheses krijgen een elektrische tandenborstel (Oral B Professional Care 3000) of een tasje met inhoud.

Brainstorm

“Mijn collega’s kwamen op het idee patiënten te werven met een cadeau tijdens een brainstorm”, vertelt praktijkmanager Toos Nicolaas van praktijk Tandbewust. “Maar dat is niet genoeg. We maken als tandartsenpraktijk reclame voor onze actie in het gezondheidscentrum in de buurt en in kranten, waaronder het Algemeen Dagblad. We willen zo veel mogelijk mensen in onze buurt bereiken.” Of een cadeau helpt bij de werving van patiënten weet Nicolaas niet: “We zijn pas begonnen. Onze actie duurt tot het eind van het jaar en daarna gaan we pas evalueren.”

Voorwaarden

De praktijk zal bij een grote toeloop van patiënten niet voor onverwachte uitgaven komen te staan. De actie duurt namelijk tot het einde van het jaar of zolang de voorraad strekt. Het cadeau wordt bij de tweede afspraak, dus na de intake overhandigd. En er is een cadeau voor één patiënt per gezin of adres. Kinderen krijgen na elk bezoek een cadeautje.

Bronnen: Dichtbij, Tandbewust

 

 

Lees meer over: Communicatie, Ondernemen
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *