Uitgekiende marketingstrategie om patiënten te werven

Uitgekiende marketingstrategie om patiënten te werven

Bij een tandartspraktijk in Groot-Brittannië gaan ze heel ver in het werven van patiënten. Met een uitgekiende marketingstrategie wordt een bedrijf neergezet met de uitstraling van een vliegmaatschappij die alles voor zijn klanten over heeft. Is dit over de top of juist klantgericht?

Praktijk als vliegtuig

De eigenaar van de praktijk met de naam Smileworks, Dr MJ Rowland-Warmann, bedacht het nieuwe concept samen met haar verloofde Ed Challinor tijdens een vliegreis. Ze vergeleken mondzorg met vliegen en vonden dat je bij allebei iets moet doen om van A naar B te komen. De keuze van de maatschappij kan de vlucht een waar genoegen of een complete nachtmerrie maken. Ze droomden ervan om van Smileworks een praktijk te maken waar de patiënten heel graag komen en een indrukwekkende ervaring krijgen. Ze besloten de praktijk als een vliegtuig in te richten, omdat je hoog in de lucht de beste service krijgt.Uitgekiende marketingstrategie om patiënten te werven

 

 

 

 

Inrichting praktijk

Vervolgens werd een pand betrokken op een dure plek in het centrum van Liverpool. De praktijk werd ingericht in luchtvaartstijl, compleet met incheckbalies en vliegtuigstoelen. Ook de kleding die de medewerkers dragen doet denken aan de uniformen van een luchtvaartmaatschappij. Volgens MJ Rowland-Warmann is dat niet alleen voor de patiënten, maar ook voor haarzelf.

Uitgekiende marketingstrategie om patiënten te werven

 

“Als ondernemer zijn we 80 uur per week in de praktijk aanwezig, daarom moet het ons een fantastisch gevoel geven. We willen ook het beste voor de patiënt: een ervaring en een mondzorgbehandeling die ze nooit eerder gekregen hebben.”

Personeel

Ook op het personeel willen ze indruk maken. Ze willen alleen de meest getalenteerde medewerkers aannemen en deze aanpak helpt daarbij. “Er komen elke week tientallen sollicitaties binnen van tandartsen, therapeuten en ondersteunend personeel. Daardoor kunnen we extreem kieskeurig zijn in wie we aannemen.”

uitgekiende-marketing-mondzorg

Patiënten

Het verblijf van een patiënt in de praktijk is tot in elk detail georkestreerd. De patiënt moet vooral het gevoel krijgen dat hij de allerbeste zorg krijgt. De praktijk richt zich vooral op cosmetische tandheelkunde; er wordt benadrukt dat iedereen een stralende lach verdient. Ook botox-behandelingen behoren tot de mogelijkheden.

Marketing

Ed Challinor houdt zich bezig met de marketing van de praktijk. Hij is inmiddels een specialist in online marketing geworden en heeft hieraan in drie jaar tijd al meer dan £50.000 uitgegeven. Het resultaat is dat er maandelijks 70 nieuwe patiënten bijkomen en dat 25% van de patiënten de praktijk aanbeveelt bij familieleden en vrienden. Ook het verkrijgen van goede reviews is in het praktijkproces opgenomen.

Bron:
Dentistry.co.uk
Smileworksliverpool.co.uk

Lees meer over: Markttrends, Ondernemen, Praktijkinrichting, Thema A-Z, Video's