De designtandarts als nieuw statussymbool

Designtandarts

Een vriendelijke inrichting, lang de tijd voor de patiënten, de nieuwste technologieën… De Amerikaanse tandartsketen Tend doet er alles aan om patiënten te laten uitkijken. Reden voor NRC om de designtandarts tot opkomend statussymbool te benoemen.

Tien nieuwe statussymbolen

Statussymbolen komen en gaan en het nieuwe decennium vond het NRC een goed moment om tien opkomende statussymbolen te beschrijven. Van elektrisch vliegen tot alcoholvrijheid, ze voorspellen een heel spectrum aan symbolen waarmee je in de komende jaren twintig kunt scoren.

Designtandarts met hotelinterieur

Zo ook de designtandarts, met medisch interieur dat aandoet als de lobby van een chic hotel. Weg met de witte muren en felle lampen, in plaats daarvan zijn er zachte tinten, sfeervolle verlichting, en Netflix in de behandelstoel. Tend wil zich profileren op basis van comfort en klantvriendelijkheid.

Geen oordelen

Ze vertellen de klanten dat ze beter zullen zijn dan die andere tandartsen die je veroordelen en ongemakkelijk laten voelen. Tend belooft de klant “een behandeling die u vertrouwt met een team dat nooit zal oordelen, een omgeving die kalmeert en producten die u bevallen”.

Techniek, training en persoonlijke touch

Een hoog salaris voor de tandartsen met een bonus die hen beloont voor gasttevredenheid in plaats van een commissie over procedures. Een persoonlijk praatje voor de behandeling om ervoor te zorgen dat de patiënt ontspannen is en erachter te komen of ze bijvoorbeeld verdoving willen. Een röntgenapparaat dat niet in het gehemelte prikt en digitale afdrukken.
Tend doet zijn best om de klant te laten voelen dat ze om hem/haar geven. Het is goed voor te stellen dat dit aanslaat bij patiënten van deze tijd. Het is zelfs te hopen dat dit geen statussymbool maar alledaagse werkelijkheid wordt.

Bron:
NRC
Tend

Lees meer over: Markttrends, Thema A-Z