Betere tandarts-patiënt relatie door sms-berichtjes

tandarts-patiënt relatie

Er bestaan verschillende systemen voor Patient Relation Management (PMR), oftewel voor het verbeteren van de relatie tussen een tandarts en de patiënt. Het sturen van herinnerings-sms’jes voor een afspraak zou bijvoorbeeld kunnen helpen met het verbeteren van deze relatie.

Herinnering voor afspraak

Toen het zo’n 15 jaar geleden mogelijk werd om sms-berichten te versturen werden de eerste PMR-systemen in het leven geroepen, wat inhoudt dat patiënten mogelijk een sms’je kunnen ontvangen ter herinnering van een afspraak. Sinds de komst van de smartphone zijn dit soort technieken uitgebreid met extra mogelijkheden, zoals opties voor het inplannen van een afspraak.

Hechte band tussen tandarts en patiënt

Deze PMR-systemen bieden vele voordelen voor elke tandartspraktijk. Niet alleen leidt het tot een vermindering van afgezegde afspraken, maar ook komen deze systemen de relatie tussen tandarts en patiënt ten goede door de creatie van een hechtere band.

Marketing en efficiëntie binnen de tandartspraktijk

Bovendien bieden Patient Relation Management systemen marketing mogelijkheden, met bijvoorbeeld de optie om patiënten te informeren via digitale nieuwsbrieven. Ook niet onbelangrijk is dat PRM tandartspraktijken de mogelijkheid biedt om efficiënter te werken, en op die manier automatisch de omzet te verhogen.

Bron:
Dentistry IQ

Lees meer over: Communicatie patiënt, Kennis