Aanwijzing VWS voor ontbreken klachtenregeling

Op advies van de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) heeft de minister van VWS aanwijzingen gegeven aan tandarts J.W. Stofkoper te Amsterdam. De tandarts moet ervoor zorgen dat hij binnen vier weken beschikt over een klachtenregeling en aangesloten is bij een klachtencommissie om te voldoen aan de eisen die in de Wet klachtrecht cliënten zorgsector (WKCZ) aan een zorgaanbieders worden gesteld.

Aanleiding advies tot aanwijzing
Na uitgebreide correspondentie constateerde inspecteurs dat de de heer Stofkoper geen uitsluitsel gaf over zijn klachtenregeling en de klachtencommissie waarbij hij aangesloten zou moeten zijn. Als tandarts is de heer Stofkoper wettelijk verplicht om over een klachtenregeling te beschikken en aangesloten te zijn bij een klachtencommissie. Hij moet voldoen aan de eisen die in de Wet klachtrecht cliënten zorgsector (WKCZ) aan zorgaanbieders worden gesteld.

De IGZ verzocht de heer Stofkoper meer malen om aan zijn wettelijke plicht te voldoen. Omdat de heer Stofkoper ook na herhaaldelijke verzoeken verzuimt om de IGZ te informeren over of hij voldoet aan deze wettelijke plicht, heeft de inspectie de minister van VWS op 4 juli jl. geadviseerd om tandarts Stofkoper een aanwijzing te geven.

Als de heer Stofkoper na vier weken niet heeft voldaan aan de uit de aanwijzing voortvloeiende verplichtingen, legt de minister een last onder dwangsom op.

Bron:
IGZ

Lees meer over: Klachten, Thema A-Z
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *