Maatschappelijk partnerschap Diabetesvereniging Nederland en Colgate-Palmolive

Colgate---Meridol---Diabetesvereniging-Nederland

Diabetesvereniging Nederland (DVN) en Colgate-Palmolive Nederland, met het mondverzorgingsmerk meridol®, zijn vanaf maandag 18 maart maatschappelijk partners. Met dit partnerschap wordt het gezamenlijk belang van goede mondzorg bij de groeiende groep mensen met diabetes in Nederland onder de aandacht gebracht.

Diabetes heeft een negatief effect op de weerstand waardoor bacteriën in de tandplak zich sneller kunnen vermenigvuldigen. Daarbij zorgt medicatie voor een droge mond en daardoor voor een minder goede afweer tegen bacteriën. Meer kans dus op een tandvleesontsteking. Daarnaast herstellen wondjes en ontstekingen bij diabetes vaak minder goed. Tandvleesontsteking kan een negatief effect hebben op diabetes doordat bloedsuikerwaarden lastiger te regelen zijn. Goede mondzorg is voor mensen met diabetes dan ook extra belangrijk en kan problemen helpen voorkomen.

Zichtbaarheid samenwerking

Deze samenwerking tussen Colgate-Palmolive en Diabetesvereniging Nederland zal in 2019 op verschillende manieren zichtbaar zijn. Van display op winkelvloer tot artikelen in Diabc magazine (het ledenblad van DVN). Tevens wordt er aandacht aan dit partnerschap gegeven tijdens Colgate-Palmolive activiteiten voor mondzorgprofessionals om ook op deze manier extra aandacht te bewerkstelligen voor het belang van goede mondzorg.

 

 

Lees meer over: Medisch | Tandheelkundig, Thema A-Z/