Patiëntgerichte zorg
Patiëntgerichte zorg lever je samen als team. In deze categorie lees je meer hierover.
Video – Gastvrijheid
Doelstelling van de trainingsvideo is het verbeteren van de gastvrijheid in de praktijk. Daarvoor wordt eerst stilgestaan bij wat gastvrijheid eigenlijk is en welke verwachtingen patiënten hebben hieromtrent. Als je als praktijk de gastvrijheid wilt verbeteren, dan gaat het in essentie om het veranderen van het gedrag van de medewerkers. Om dat te bereiken is een opdracht voor het team bijgevoegd.
Voorbeelden gastvrij gedrag
In dit document worden voorbeelden gegeven van gastvrij gedrag. Dit document wordt uitgelegd in de video over gastvrijheid.
Opdrachtformulier gedrag veranderen
Als je als praktijk de gastvrijheid wilt verbeteren, dan gaat het in essentie om het veranderen van het gedrag van de medewerkers. Om dat te bereiken is deze opdracht voor het team bijgevoegd. Bekijk de uitleg in de video over Gastvrijheid
Video – Hoe lever je patiëntgerichte zorg
Bij veel praktijken wordt de patiënt centraal gesteld: “De patiënt is koning”. De vraag is echter hoe ver je moet gaan als team. Soms moet je ook ‘nee’ verkopen. In deze video wordt uitgelegd wat ‘patiëntgerichte zorg’ inhoudt en hoe je hier als praktijk op een goede manier invulling aan geeft.
Tips Patiëntgerichte zorg
De uitleg en adviezen uit de video ‘Hoe lever je patiëntgerichte zorg’ worden samengevat in dit document.
Teamopdracht Patiëntgerichte zorg
Patiëntgerichte zorg lever je samen als team. De vraag is echter hoe ver je moet gaan als team om tegemoet te komen aan de wensen van de patiënt. Zeker nu patiënten steeds mondiger worden. In deze teamopdracht zijn meerdere vragen uitgeschreven, welke als leidraad kunnen worden gebruikt in de brainstorm met je team over de onderwerpen ‘Patiëntvriendelijkheid’ en ‘Patiëntgerichtheid’.
Bekijk alle documenten en video’s van de Dental Management Toolkit
- Agendaplanning en balie
- Hygiëne en infectiepreventie
- IGJ en richtlijnen
- Management en organisatie
- Online cursussen
- Personeelsmanagement