Activeren patiëntenbestand
Activeren patiëntenbestand in de mondzorgpraktijk: voorbeelden en video's voor het activeren van uw patiëntenbestand. Met voorbeeldprotocol Oproepen en herinneren patiënten en aandachtspunten voor creëren van loyale patiënten.
Videotraining: Activeren patiëntenbestand
Bij actieve patiënten kent de zorg een veel meer preventief karakter. Patiënten die regelmatig op controle komen hebben minder pijnklachten. En bovendien: een actief patiëntenbestand draagt bij aan de continuïteit van de praktijkomzet. Genoeg redenen om je patiënten te activeren. Wat kun je als praktijk doen?
Voorbeeld protocol Oproepen en herinneringen patiënten (optie 1)
Voorbeeld afspraken uitgeschreven in een protocol rondom het oproepen en herinneren van afspraken. Als ook hoe om te gaan met het terugbellen van patiënten en het inspreken van de voicemail.
Voorbeeld protocol Oproepen en herinneren patiënten (optie 2)
Voorbeeld afspraken uitgeschreven in een protocol rondom het oproepen en herinneren van afspraken. Als ook hoe om te gaan met het terugbellen van patiënten en het inspreken van de voicemail.
Aandachtspunten voor creëren van loyale patiënten
Tips voor communicatie met patiënten. De communicatie met patiënten is zeer bepalend voor de ervaringen van patiënten. En als je als praktijk in staat bent hierbij de verwachtingen van de patiënt te overtreffen, dan zullen patiënten loyaal worden.
Video: Hoe activeert u uw patiëntenbestand?
De ‘core business’ van iedere praktijk is het binden van patiënten. Waarom is dat belangrijk en hoe pak je dat aan? De video geeft antwoord op deze vragen en is een aanvulling op de volgende documenten uit de Dental Management Toolkit.
Bekijk alle documenten en video’s van de Dental Management Toolkit
- Agendaplanning en balie
- Hygiëne en infectiepreventie
- IGJ en richtlijnen
- Management en organisatie
- Online cursussen
- Personeelsmanagement